Dubrovački HDZ zatražit će od institucija ispitivanje uloge gradonačelnika Dubrovnika Andra Vlahušića s tursko-francuskim investitorom Putničkog terminala u Gružu zbog sumnji u koruptivne radnje, rekao je u ponedjeljak predsjednik dubrovačkog HDZ-a Mato Franković.

Kako je na konferenciji za novinare istaknuo Franković, dubrovački HDZ sumnja u moguće koruptivne radnje dubrovačkog gradonačelnika Andra  Vlahušića  vezano za putnički terminal u Gružu s obzirom da je, smatra dubrovački HDZ radio na štetu i Grada Dubrovnika i tvrtke u većinskom vlasništvu Grada.

Franković je napomenuo kako je Povjerenstvo za sprječavanje sukoba interesa ”‘prije mjesec dana tražilo dokumentaciju od Gradskog vijeća, o poziciji Andra Vlahušića u Povjerenstvu za odabir najboljeg urbanističko-arhitektonskog rješenja terminala u Gružu”.
”Želimo razjasniti događanja o odnosu tursko-francuskog investitora u projektu terminala u Gružu i gospodina Andra Vlahušića. Gradonačelnik je tu investiciju predstavljao gotovo kao svoju, uključio ju je i u svoj predizborni program doduše nekakvim drukčijim vizualnim konceptom, ali ćemo poslati zahtjeve određenim institucijama da ispitaju ulogu gradonačelnika  Vlahušića u odnosu prema investitoru”, rekao je Franković.
Ocijenio je kako je Dubrovniku potreban terminal koji će odgovoriti na njegove potrebe danas i u budućnosti.
‘” Ovakav predloženi terminal jedino je odgovarao potrebama  Andre Vlahušića što je iz njegovih istupa bilo potpuno jasno”, rekao je Franković.
Predsjednik dubrovačkog HDZ-a podsjetio je kako su svi članovi Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik prošlu srijedu glasovali za raskid predugovora s francusko-turskim konzorcijem zbog neusaglašavanja teksta glavnog ugovora.
”Zbog toga čestitam članovima Upravnog vijeća koji su obranili interes RH i grada Dubrovnika, svima osim jednoga, a to je gradonačelnik Andro Vlahušić.  On je jedini ostao suzdržan. On ne samo da nije zauzeo stav u kojem bi branio grad i tražio najbolje rješenje, on je zauzeo stav u kojem je branio takvu jednu investiciju koja direktno utječe na štetu grada Dubrovnika. I sve ovo daje i ozbiljno upozorenje o mogućim koruptivnim radnjama gradonačelnika Vlahušića”, rekao je Franković.
Inače, protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora, odnosno za raskidanje predugovora koje je ponudio investitor – Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), čiji su osnivači, Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI) glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Žarko Koboević, te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed te Jelka Musladin. Predstavnica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Nina Perko na sjednicu nije došla, a dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić bio je suzdržan.
Projekt Terminala došao je u nedavno u fokus javnosti kada je Hrvatska komora arhitekata zatražila da se pobjednički rad nedavno zaključenog arhitektonskog natječaja za projekt terminala u dubrovačkoj luci Gružu povuče zbog “grube povrede natječajne procedure”, jer je bio objavljen i javno dostupan prije raspisivanja natječaja.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković nedavno je ustvrdio i kako je predugovor raskinut jer je investitor tražio još jednu odgodu za usuglašavanje teksta ugovora, ali i državna jamstva.
”Investitor je tražio da država dade određena jamstva. To je bilo potpuno neprihvatljivo i kršilo je odredbe natječaja. Koncesionar je ponudio lučku tarifu u iznosu od 8 i pol eura po putniku, a to je povećanje u odnosu na postojećih sedam eura, a Hrvatska komora arhitekata je dala mišljenje da urbanističko rješenje nije u skladu s Urbanističkim planom grada Dubrovnika”, rekao je u petak ministar Butković.

Komentiraj

FOTO:Grgo Jelavic/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.