Sve veće korištenje mobilnih naprava poput pametnih telefona i tableta moglo bi ‘kočiti’ djecu u razvoju ključnih tehnoloških vještina, upozoravaju autralski znanstvenici. U australskom obrzovanju zabilježen je drastičan pad u IT pismenosti među studentima od 2011. godine.

Njihovo izvješće kazuje da djeca na tabletima i pametnim telefonima nauče sasvim drugačije vještine od onih osnovnih potrebnih na radnom mjestu. U studiji tehničke pismenosti promatrali više od 10500 učenika podijeljenih u dvije grupe – one koji završavaju osnovnu školu i one koji završavaju srednju školu.

Usporedili su potom rezultate s onima iz 2011. godine, koji su pojazali značajan pad u IT pismenosti. “Učenici se pretjerano koriste svojim mobilnim uređajima, pa manje vježbaju i koriste vještine povezane s IT pismenosti”, navodi se u izvješću.

Tableti i pametni telefoni djecu ‘osposobljavaju’ za online komuinikaciju, ali na račun drugih vještina. Također negiraju tvrdnju da su djeca koja koriste tablete i druge prijenosne uređaje bolja u tehnologiji.

“Djeca ne mogu naučiti samo preko igrica i socijalnih interakcija. Ipak moraju naučiti osnovno znanje, razumijevanje i vještine”, dodaje se.

Komentiraj