Suočen s teškim odabirom između stotina tisuća novih naslova koji svake godine preplave japansko tržište, vlasnik male knjižare otvorene prošloga proljeća u tokijskom luksuznom trgovačkom odredištu Ginzi odlučio je u ponudu staviti samo jedan naslov tjedno, kako bi svaka knjiga dobila zasluženu pozornost a njegova knjižara privukla samo doista zainteresirane kupce.

Tržište svake godine preplave stotine tisuća novih knjiga, što može predstavljati pravi problem za knjižare, kojima odluka o tome što uvrstiti u ponudu ponekad nije jednostavna, piše Guardian. Yoshiyuki Morioka, vlasnik knjižare “Morioka Shoten” otvorene prošloga svibnja u Ginzi u Tokiju, problemu je pristupio na neobičan način: njegova knjižara svaki tjedan svoje police puni samo jednim naslovom.

  • Morioka je prethodno deset godina vodio drugu knjižaru, gdje je u ponudi imao dvjestotinjak knjiga. “Običavao sam organizirati nekoliko književnih predstavljanja godišnje na koja su dolazili uglavnom ljudi koje je zapravo zanimala samo ta jedna knjiga. To mi je dalo ideju o knjižari koja bi bila održiva i uz samo jedan naslov”, kazao je.

Njegova knjižara koja prodaje samo jednu knjigu mogla bi se također opisati i kao “knjižara koja organizira izložbu proizašlu iz samo jedne knjige”, napomenuo je. “Na primjer, kada je u ponudi knjiga o cvijeću, u trgovini može biti izložen cvijet o kojemu je u knjizi riječ”, pojasnio je vlasnik. “Također, pozivam autore i urednike da što više vremena provode u knjižari. Time nastojim od dvodimenzionalne knjige stvoriti trodimenzionalni ambijent i iskustvo, kako bi se kupci i čitatelji osjećali gotovo kao da zakoračuju u knjigu”, dodao je Morioka, koji je dosad takvu vrstu iskustva svojim kupcima ponudio s knjigama kao što su “The True Deceiver” finske spisateljice Tove Jansson, i “Bajke” Hansa Christiana Andersena.

Prvi naslov u ponudi u novoj godini bit će fotografska antologija japanskog fotografa Maseru Tatsukija.

“Čini se da je naš koncept naišao na opće simpatije, budući da nam dolaze posjetitelji sa svih strana svijeta”, ocijenio je Morioka, koji je dosad na taj način prodao 2100 knjiga.

Modernom tržištu knjiga prijeti rast popularnosti elektroničke knjige i širenje online društvenih medija, no knjiga i dalje ostaje fizički predmet posebna šarma, smatra Morioka. “Knjiga posjeduje posebnu privlačnost koju sasvim sigurno nikada ništa neće ugroziti”, tvrdi.

Komentiraj

FOTO:Pixabay
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.