SUMMIT: Čelnici srednje Europe protiv “dvostrukih standarda” u hrani

Autor:

epa05141461 A customer picks a tin of Tomato Soup in new easyFoodstore budget supermarket in Park Royal, north London, Britain, 03 February 2016. The discount shop, which is owned by the EasyJet owner, Stelios Haji-Ioannou is selling a range of food products all at 25pence each, ranging from pasta to beans to cleaning products. Fresh meat, fruit and vegetables are not yet available.  EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

Čelnici četiriju srednjoeuropskih država sastat će se idućeg tjedna u Bratislavi i pozvati EU da poduzme mjere protiv prehrambenih tvrtki koje lošu hranu prodaju u siromašnijim državama članicama.

Sa specijalnog summita “zatražit će se od Komisije da poduzme zakonodavne mjere protiv takve prakse…koja ponižava ljude i stvara dvije kategorije ljudi”, rekao je slovački premijer Robert Fico na konferenciji za novinare u četvrtak.

Dodao je da će o tome u Varšavi razgovarati čelnici Višegradske skupine u kojoj su Češka, Mađarska, Poljska i Slovačka.

Udruge za zaštitu potrošača i neke vlade žalili su se da neki proizvođači hrane koriste jeftinije sastojke za zemlje srednje i istočne Europe u odnosu na iste proizvode koje prodaju u Njemačkoj i Austriji.

Takva je praksa trenutno dopuštena, jer EU jedino traži da se na pakiranju istaknu svi sastojci.

Slovačko ministarstvo poljoprivrede prošli je tjedan predstavilo laboratorijske testove koji pokazuju da se polovica od 22 proizvoda kupljenih u Bratislavi, glavnom slovačkom gradu, razlikovala u okusu, izgledu i sastavu od istih takvih proizvoda kupljenih u dva austrijska grada preko granice.

češki ministar poljoprivrede Marian Jurečka rekao je prošli tjedan kako su ljudi umorni od toga da budu “kanta za smeće Europe” dok je predstojnik ureda mađarskog premijera Viktora Orbana nazvao dvostruke standarde u kvaliteti “najvećim skandalom novije prošlosti”.

Potrošači u središnjoj i istočnoj Europi brzo su prihvatili zapadne brandove nakon  propasti komunizma 1989. Proizvođači tvrde kako se sastav proizvoda razlikuje kako bi se udovoljilo lokalnom ukusu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)