Golemi program infrastrukturnih ulaganja koji je prošle godine proglašen glavnim kineskim prioritetom sljedećih desetak godina, nakon samo godinu dana naišao je na prve prepreke i njegova je realizacija već sada pod velikim upitnikom

Novi put svile, golemi program infrastrukturnih ulaganja pod nazivom “Jedan pojas, jedna cesta” (One Belt One Road), koji je prošle godine proglašen glavnim kineskim prioritetom u idućih desetak godina, nakon samo godinu dana naišao je na prve prepreke i njegova je realizacija već sada pod velikim upitnikom. Nove autoceste, brze željeznice, luke te energetska i komunikacijska infrastruktura trebale bi, ciljaju Kinezi, povezati cijelo euroazijsko područje s trima milijardama potrošača. Kopnena komponenta, “Gospodarski pojas puta svile”, trebala bi povezati 20 zemalja od Kine do Turske, Rumunjske i sjevera Europe, a “Pomorski put svile 21. stoljeća” pojačat će pomorske rute do Afričkog roga te Sueskim kanalom do sjevernog Jadrana.

CILJ OVOG PROJEKTA, koji je kineski predsjednik Si Đinping prvi put predstavio krajem 2013. godine, jest u deset godina ostvariti 2,5 bilijuna dolara vanjske trgovine na godišnjoj razini među zemljama u gospodarskom pojasu. Kinezi su spremni sami ulagati, nude kredite i garancijske fondove, a ukupna ulaganja procjenjuju se na bilijune dolara…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj

FOTO:GULIVER / GETTY IMAGES
PODIJELI
Rođen u Zagrebu 21. kolovoza 1978., novinarstvom se bavim od 2000. godine kada sam počeo pisati za sportski web portal Sportnet.hr. Nakon nekoliko godina u sportskom novinarstvu, 2009. godine prvi put dolazim u redakciju tjednika Nacional gdje radim na portalu www.nacional.hr, a povremeno pišem i za tiskano izdanje Nacionala. Sredinom 2011. s nekoliko drugih novinara Nacionala prelazim u tjednik Aktual, a od ožujka 2013. do lipnja 2014. bio sam zamjenik glavnog urednika poslovne dnevne novine Business.hr. U prosincu 2014. vraćam se u Nacional gdje pišem o aktualnim političkim i gospodarskim temama.