Zagrebački županijski sud odbacio je kao neosnovanu tužbu udruga U ime obitelji, Vigilare, Studentskog katoličkog centra Palma, Udruge za promicanje obiteljskih vrijednosti – blaženi Alojzije Stepinac i Hrvatskog katoličkog društva prosvjetnih djelatnika protiv portala Index.hr u kojoj su tvrdili da je taj portal u tri objavljena članka diskriminirao katolike.

Petoro tužitelja tražilo je micanje s portala triju članaka u kojima je Indeks.hr pisao o načinu na koji je HTV pratio dolazak relikvija sv. Leopolda Mandića u Hrvatsku.

Prema preslici nepravomoćne presude koju je portal objavio, petoro tužitelja tražilo je uklanjanje članaka tvrdeći da je Index.hr diskriminirao i uznemiravao katolike te im doveo u pitanje pravo da javno očituju svoju vjeru, kao i da su zbog tih tekstova osjećali strah i neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.

Riječ je o člancima “Mrtvaci uživo: Katoličke nekrofilske orgijie su najluđi show na HRT-u”, “Što slušati dok čekate u redu za diranje mrtvaca” i “Katolici se razbjesnili i počeli prijetiti – što bi rekao sveti Leopold”, a sud je u presudi zaključio da sadržaj tih članaka “nije doveo niti nije mogao dovesti do objektivno negativnog učinka prema osobama katoličke vjeroispovijesti u smislu stavljanja ih u bilo kakav nepovoljniji položaj u odnosu na bilo kog drugog”.

U obrazloženju presude stoji i da tuženi Indexovi novinari i nakladnik u člancima nisu ni izravno ni neizravno diskriminirali vjernike katoličke vjeroispovijesti.

Vjernici, zaključio je sud, nisu bili “meta” članaka, već je njihov smisao i cilj bio izreći satiričku kritiku predmetnog događaja, kao i da je naglasak u tim člancima “na kritici TV prijenosa navedenog događaja i istima se isuviše satirički problematiziraju običaji katoličke crkve, a njihovim sadržajem nije dovedeno u pitanje pravo osoba katoličke vjeroispovijedi da se javno okupljaju i javno očituju svoju vjeru”.

Odluče li se tužitelji žaliti na presudu o tome će odlučivati Vrhovni sud.

Komentiraj