Stranka Pametno pozvala je u petak, povodom formalnog završetka javnog savjetovanja o dokumentima Cjelovite kurikularne reforme, da se nastavi s njezinom provedbom na istim principima na kojima je zamišljena, a stručnjake iz područja obrazovanja da i dalje, “unatoč pokušajima da se njihov rad omalovaži”, ostanu aktivno i predano uključeni u implementaciju reforme.

“Pametno bezrezervno podržava projekt reforme te poziva stručnjake iz područja obrazovanja, koji su nesebično i s puno entuzijazma i odricanja odradili ogroman posao na definiciji kurikularnih dokumenata, da i dalje, unatoč svim otužnim pokušajima da se njihov izvanredan rad omalovaži, ostanu aktivno i predano uključeni u implementaciju reforme koja, na sreću, ne ovisi o nesposobnim političarima i njihovim akademskim pripuzima, nego, uvijek i prije svega, o samim učiteljima i nastavnicima te o njihovom radu”, navodi se u priopćenju.

Pametno ističe kako Cjelovita kurikularna reforma, u skladu s najboljim praksama zemalja s najboljim obrazovnim rezultatima, ali i brojnim prijedlozima reformskih dokumenata, koji su u proteklih 25 godina izrađeni u Hrvatskoj, za glavni cilj ima uspostavu usklađenog i učinkovitog sustava odgoja i obrazovanja.

Podsjeća da je ta reforma pokrenuta kroz proces definiran Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije koju je Hrvatski sabor jednoglasno usvojio u listopadu 2014., a na kojoj je radilo oko 130 neovisnih stručnjaka, te da je ekspertna radna skupina sastavljena od učitelja, nastavnika i profesora izradila 54 prijedloga kurikularnih dokumenata.

Ti su dokumenti prošli kroz stručnu raspravu i  kroz pet mjeseci dugo javno savjetovanje te je bilo  predviđeno da se nakon njihove konačne dorade  krene sa stručnim usavršavanjem nastavnika i pripremom za implementaciju reforme u eksperimentalnoj fazi, a potom kroz desetak godina reforma uvede u punom obimu za što su u strukturnim fondovima EU već predviđena sredstva.

“Kvalitetu rada na Cjelovitoj kurikularnoj reformi prepoznala je Europska komisija, koja je reformu nazvala pozitivnom promjenom u hrvatskom obrazovanju, dok je njeno osmišljavanje i vođenje ocijenila vrlo produktivnima”, ističe stranka Pametno te dodaje da su se, bivši ministar obrazovanja Predrag Šustar, u koordinaciji s tadašnjom saborskom zastupnicom Gordanom Rusak i koalicijskim partnerima iz Hrasta i udruge Grozd,  odredili protiv reforme, a to je, dodaju, nastavila i nova vlada.

Vlada fingira nastavak reformi

“I nova Vlada, usprkos javne demagogije kojom fingira nastavak rada na reformi, čini sve da bi zadržala evidentno loš status quo našega obrazovanja i zaustavila provođenje reforme, a tim se trendovima nažalost pridružio i dio visokoškolskih nastavnika i akademika”, stoji u priopćenju.

“Nasuprot kakistokraciji (vladavini najgorih), Vi, dragi učitelji i nastavnici kao i sami učenici, uz 50 tisuća nas koji smo vam 1. lipnja na trgovima diljem Hrvatske dali potporu, te 77 posto hrvatskih građana koji, prema istraživanju agencije IPSOS, podržavaju reformu, znamo da Hrvatska može i hoće bolje! Ne dopustite da nas par paarova pokuša uvjeriti u suprotno”, zaključuje Pametno.

U utorak je na okruglome stolu o temi “Provedba i analiza Bolonjskoga procesa” akademik Vladimir Paar ocijenio da je velika analogija između zabluda provedbe Bolonjskoga procesa reforme visokoga školstva i predloženoga kurikula za školstvo te apelirao da se rasprava o tim temama temelji na sučeljavanju stručnim argumentima. Ovaj tjedan predstavljena je i publikacija “Prilozi za raspravu o Cjelovitoj kurikularnoj reformi” sa skraćenim prikazom najbitnijih zaključaka iz recenzija više od 80 uglednih znanstvenika, profesora i nastavnika što je, kako je rečeno u Rektoratu Sveučilišta u Zagrebu, mali prinos hrvatskome obrazovnom sustavu i traži dijalog sa svim relevantnim ustanovama i pojedincima.

Komentiraj

FOTO:FaH
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.