Saborska zastupnica DC-a Vesna Škare Ožbolt predlaže da snižena stopa PDV-a od 13 posto vrijedi i za usluge cestovnog, željezničkog, pomorskog i zračnog prijevoza putnika na području Hrvatske.

Smanjenjem poreza na dodanu vrijednost (PDV) sa sadašnjih 25 na 13 posto povećala bi se konkurentnost hrvatskih prijevoznika i cijelog turističkog sektora, snizile cijene prijevoznih usluga, osigurala veća profitabilnost (ZET) te omogućio razvoj i dodatno zapošljavanje u prometnom sektoru, navodi Škare Ožbolt u predloženim izmjenama Zakona o PDV-u koji je posla u saborsku proceduru.

DC-ova zastupnica upozorava da hrvatski prijevoznici pod teretom ekonomske krize već petu godinu za redom bilježe pad količine prevezene robe, velik ih broj posluje s negativnom ili minimalnom profitabilnošću.

Broj obrta registriranih za cestovni prijevoz smanjio se za nekoliko stotina, veliki broj taxi prijevoznika je u blokadi i ne mogu isplaćivati doprinose.

Škare Ožbolt ističe da Hrvatska, od svih članica EU, trenutno propisuje najveću stopu PDV-a za uslugu međunarodnog cestovnog i željezničkog prijevoza putnika.

Hrvatski cestovni prijevoznici sve su nekonkurentniji u odnosu na kolege iz susjednih zemalja, visoka stopa PDV-a izravno utječe na konkurentnost grane koja je od velikog značaja za gospodarstvo u cjelini.

Italija, kao turistička zemlja, te još 16 drugih država članica EU ne obračunavaju PDV na navedene usluge, dok devet država članica EU primjenjuje snižene stope PDV-a na cestovni prijevoz putnika, primjerice Slovenija, Francuska, Španjolska.

Uz Hrvatsku, jedna od rijetkih članica Unije koja po punoj stopi oporezuje usluge cestovnog i željezničkog prijevoza putnika je Njemačka, kaže Šakre Ožbolt, ali i objašnjava da Njemačka ima bitno manju poreznu stopu i kvalitetno uspostavljene kontrole praćenja registriranja, obračuna te pojednostavljen sustav plaćanja obveza za PDV-a na navedene usluge.

Škare Ožbolt svoj je prijedlog u proceduru poslala na samom kraju redovne saborske sezone pa će se tek na jesen znati njegova sudbina, dakle kad će i hoće li biti pred zastupnicima i hoće li se o njemu očitovati do konca aktualnog saziva.

Komentiraj

PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.