Sajam Retro tržnica održava se u subotu na zagrebačkom Trgu bana Josipa Jelačića gdje 64 obiteljska poljoprivredna gospodarstava (OPG) iz cijele Hrvatske nude posjetiteljima domaće proizvode, oživljavajući tržnicu kakva je nekad bila, s početka 20. stoljeća.

Niko Pervan, predsjednik Udruge hrvatskih tržnica, organizatora manifestacije, rekao je novinarima da već šestu godinu zaredom organiziraju manifestaciju “Dani hrvatskih tržnica” na središnjem zagrebačkom trgu, a ove godine sajam doživljava retro izdanje, pa izlagači nude robu na drvenim klupama odjeveni u narodne nošnje, kako bi se što bolje doživjela atmosfera tržnice s početka 20. stoljeća. Rekao je da je na središnjem zagrebačkom trgu točno prije 130 godina pokrenuta tržnica Harmica te da se tu trgovalo do 1929. godine, dok nije otvorena tržnica Dolac. Pervan je pozvao sve Zagrepčane da dođu na Trg bana Jelačića i “uživaju u okusima i mirisima Hrvatske”.

Svatko tko se ove subote do 17 sati zatekne na Trgu bana Josipa Jelačića moći će uživati u nepreglednoj paleti izvornih domaćih proizvoda koji predstavljaju hrvatsku tradiciju i gurmansku baštinu. Oni stariji imat će priliku podsjetiti se okusa i mirisa djetinjstva, dok će mlađi moći upoznati okus prave domaće hrane i prepustiti se užicima njezina kušanja. Pervan je rekao da na Retro tržnici ima i soparnika iz poljičkog kraja, varaždinskog zelja, šarolikog slavonskog povrća i voća, domaćih medova, sireva koji prenose ukuse slavonskih pašnjaka i dalmatinskog i istarskog krša, suhomesnatih delicija od pršuta do slavonskih i podravskih kobasica, maslinovog i bučinog ulja, domaćih likera i vina, i još punu toga. Na sajmu se predstavljaju i licitari i stari zanatski proizvodi od drva, te tradicionalni ljekoviti i kozmetički pripravci. Uz to, za posjetitelje Retro tržnice priređen je i bogat kulturno-zabavni program.

Pervan je istaknuo kako im je cilj promoviranje hrvatskih, domaćih proizvoda te održive poljoprivrede i očuvanja ruralnog područja, podsjetiti na narodne običaje – kako su ljudi nekada živjeli, kako su se oblačili.

Na pitanje novinara kakvo je danas stanje na tržnicama u Hrvatskoj, Pervan je rekao da oni koji mogu platiti i koji prepoznaju te vrijednosti kupuju na tržnicama, ali i istaknuo da je problem starenja stanovništva koji se bave poljoprivredom te da nema puno mladih koji danas prodaju na tržnicama i koji se bave poljoprivredom.

“I fiskalizacija je napravila svoje i neki tehnički uvjeti koji nam se nameću, a konkurencija trgovačkih centara je ubitačna za tržnice. Ali, ne damo se, mi smo prežilavi da bi tako lako popustili”, rekao je Pervan.

Sajam Retro tržnica otvorila je Marija Jančec s košarom na glavi, jedna od izlagačica na današnjem sajmu koja svoje domaće proizvode prodaje na četiri zagrebačke tržnice već 40 godina. Njoj je čast da otvori sajam prepustio zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

Bandić je podsjetio kako je dugo vremena tržnica bila na glavnom zagrebačkom trgu te rekao – “neka barem jedan dan, od 365 dana u godini, bude ponovno na Jelačić placu”.

“Dobili smo ugođaj starog Zagreb još dok je tržnica bila ovdje”, istaknuo je Bandić. Podsjetio je da je prije šest godina podupro ideju predsjednika Udruge hrvatskih tržnica Nike Pervana, da se na središnjem zagrebačkom trgu održava manifestacija “Dani hrvatskih tržnica” te poručio da će to podupirati dok bude na funkciji gradonačelnika.

“Iz najmanje dva razloga – jer ovo je kultni plac svih placeva svih ljudi iz Hrvatske. Danas je ovdje 70-ak izlagača iz Hrvatske. Bog nam je dao lijepo vrijeme i neka Zagrepčani pohode tržnicu i kupe nešto domaće, jer, ipak na koncu, domaće je domaće”, poručio je zagrebački gradonačelnik.

Državna tajnica u Ministarstvu poljoprivrede Marija Vučković  pozdravila je okupljene u ime ministra Tomislava Tolušića i rekla da Ministarstvo poljoprivrede zahvaljuje organizatoru što već šesti put organizira ovakve lijepe “Dane hrvatskih tržnica” koji pokazuju sve regionalne posebnosti i ljepote naše domovine na jednom mjestu, na Trgu bana Jelačića u Zagrebu. Rekla je da Ministarstvo poljoprivrede ulaže dodatne napore kako bi podržalo ovakve aktivnosti te je za sve one koji posluju kao tržnice najavila novi natječaj iz mjere 7.4.1. programa ruralnog razvoja u okviru kojeg će se moći financirati infrastruktura tržnica i promovirati domaće proizvode. Također, najavila je i nove zakonodavne aktivnosti u pogledu zaštite i promocije hrvatskih proizvoda.

Komentiraj


FOTO:Nacional
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.