Reklama na mlijeku za tijelo inspiracija za ciklus od 30 grafika

Autor:

IZLOŽBA DANIELE CIKATIĆ JAVORČIĆ DO 3. STUDENOG U ZAGREBAČKOJ GALERIJI CEKAO

Reklamna sintagma „happy time“, koju je Daniela Cikatić Javorčić (Split, 1969.) pronašla na mlijeku za tijelo, poslužila je toj umjetnici kao inspiracija za naziv najnovije samostalne izložbe, ali i krovni naziv za ciklus grafika i temu koju obrađuje. „Ambalažiranje svih segmenata života – pa i sreće kao emocije čija se mogućnost ostvarenja suvremenom čovjeku predstavlja kroz potrošački način života – s jedne strane pojednostavljuje, a s druge strane bitno osiromašuje naše živote. I naše vrijeme za sreću ponuđeno nam je upakirano u lijepu bočicu na polici supermarketa“, rezimirala je autorica za Nacional idejnu pozadinu izložbe koja se može razgledati do 3. studenog u zagrebačkoj Galeriji CEKAO. „Ovi piktogrami/linorezi nastali su kao čin otpora agresiji kojom manipulativna svakodnevica konzumerizma nasrće na ženski identitet, želeći ga prilagoditi nametnutim standardima. Glavna oruđa moje umjetničke reinterpretacije su podsmijeh i ironija, a tim sredstvima nastojim iskazati svijest o represiji i vlastitom položaju, ali bez brutalnosti feminističkog revolta“, dodala je.

Od trideset izloženih grafika, naglasak stavlja na one iz ciklusa „Na tržištu“/“Potraga za identitetom“ kojima problematizira žensko pristajanje na destruktivne medijske mitove i laži. „Žene imaju aktivnu ulogu u odabiru sadržaja, inzistiranju na ponašanjima i vrijednostima kojima učvršćuju svoj inferiorni položaj u društvu i pridonose usporavanju vlastite emancipacije. Umjesto moraliziranja i pružanja gotovih rješenja, uloga ovih grafika je otvaranje pitanja i poticanje žena na preuzimanje odgovornosti, kao i pronalaženje načina podrivanja medijski stvorenih ženskih identiteta“, objasnila je. Rekla je koliko je dugo inspirira taj fenomen. „Moja samostalna izložba ‘Brinem o sebi’ iz 2011. u Galeriji Muzeja grada Splita, čiji je naziv zapravo parafraza reklamnog slogana, također se bavila utjecajem reklamnih poruka. Osjećaj stalne zabrinutosti i brige o, uglavnom, sebi, smatrala sam njihovom bitnom odrednicom“, izjavila je autorica.

Daniela Cikatić Javorčić doktorirala je u području suvremene grafike, a ove godine bila je u selekciji pozvanih autora na 7. hrvatskom trijenalu grafike u Kabinetu grafike HAZU-a. U svibnju planira realizaciju projekta koji je nastavak interesa za piktograme. „Riječ je o projektu na kojem surađujem s udrugom Mavena. Sastoji se od triju linija izvedbe: samostalne izložbe, likovnih intervencija u eksterijerima grada i grafičke radionice za studente i srednjoškolce“, najavila je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)