Prvu međunarodnu konferenciju pod nazivom “Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama” u srijedu je u Zagrebu organizirao časopis “Zaposlena” kako bi istaknuo važnost mentorstva, pogotovo za mlade poslovne žene kojima treba potpora u karijeri.

Glavna urednica časopisa “Zaposlena” Ana Gruden istaknula je kako je svrha konferencije promovirati mentorstvo kao oblik nužne suradnje među poslovnim ženama koje su na različitim pozicijama u karijeri. Rekla je kako je konferencija nastavak uspješnog projekta mentorstva “Upoznaj svoju mentoricu” koji časopis “Zaposlena” provodi godinu i pol, a u kojem je dosad sudjelovalo sedam uspješnih poslovnih žena i sedam mladih žena koje su na početku svoje karijere.

“Mentorstvo je vrlo važno i ono je u svijetu vrlo popularno. U Hrvatskoj, nažalost, još nije, nema dovoljno mentorskih programa, neki su tek u začecima. Za razliku od Hrvatske, primjerica Švedska živi mentorstvo i tamo je nezamislivo ići kroz školu, fakultet, a kamoli kroz karijeru a da nemate nekoga tko vas mentorira i da vi to na neki način ne vraćate nekome tko dolazi iza vas”, ustvrdila je Gruden. Rekla je da časopis “Zaposlena” kao medij želi promovirati mentorstvo, a pogotovo mentorstvo žena. “Postoji takozvani ‘stakleni strop’, problemi žena su stvarni. Mi smo se koncentrirali na mlade žene kojima trebaju mentori, kojima treba podrška u karijeri”, dodala je.

Helena Štimac Radin, ravnateljica Vladina Ureda za ravnopravnost spolova koji je pokrovitelj konferencije, istaknula je kako mentorstvo, pogotovo kada se govori o ženskome mentorstvu u ovom području, u Hrvatskoj nije dovoljno razvijeno, a isto tako ni networking (umrežavanje).

“Nije dostatno umrežavanje žena gotovo na svim područjima, a politika je ogledni primjer. Nema umreževanja među političarkama, vrlo rijetko, iznimno izlaze s temama koje su od zajedničkog interesa za sve žene bez obzira na to o kojoj političkoj opciji se radilo. Muškarci su tu vrlo vješti i znaju se u parlamentu svađati, a onda poslije zajedno odu na pivo, što se ženama jako rijetko može dogoditi”, rekla je Štimac Radin. Dodala je kako je vrlo važno što se takva konferencija uopće održala te da će biti prepoznata kao razmjena dobrih praksi, što je također jedan od ključnih termina kad se općenito govori o ravnopravnosti spolova.

Navela je kako je malo žena u ICT sektoru te da je to jedna od glavnih tema i na agendi Europske unije i to zato što danas u Europi ima otvorenih oko 500.000 radnih mjesta vezano uz informacijsko-komunikacijske tehnologije. Istaknula kako se o toj temi raspravlja na razini Vijeća Europe, EU i napravljen je cijeli niz različitih preporuka što učiniti da se poveća udio žena u ICT sektoru, a jedna od preporuka se upravo tiče mentorstva. “Dakle, preporučuje se da žene koje su uspjele u području visokih tehnologija, da dolaze u škole i objašnjavaju mladim djevojkama kakva je to vrsta posla, kakva je to profesija ili da srednjoškolke dolaze na njihova radna mjesta, da se upoznaju i da vide kakva je to vrsta posla. Dakle, mentorstvo se itekako preporučuje i može biti korisno i za profesionalno usmjeravanje od najranije dobi”, istaknula je.

Štimac Radin je rekla da su žene u tom sektoru koji je iznimno propulzivan bitno podzastupljene u Hrvatskoj te da svega 16 posto djevojaka završi fakultet za informatiku i inženjerstvo. Dodala je kako žene uglavnom odabiru ona zanimanja i fakultete koji su slabije plaćeni.

U Hrvatskoj ima jako malo žena u nadzornim i upravnim odborima velikih tvrtaka, tek oko 19 posto, što znači da su žene podzastupljeni spol ne samo u politici, nego i u gospodarstvu, ali ima sjajnih žena koje vode velike tvrtke, istaknula je.

Štimac Radin je ocijenila kako je i to hit-tema o kojoj se raspravlja u EU parlamentu i već se tri godine pokušava donijeti direktiva po kojoj bi barem 40 posto žena trebalo biti u upravnim odborima najvećih tvrtaka izlistanih na burzi.

Na konferenciji su predavanje održale Dragana Jevtić iz Beograda, suosnivačica i programska direktorica Kreativnog mentorstva, jedinstvenog programa za osobni i profesionalni razvoj lidera u kulturi, te Sabina Đuvelek iz Ljubljane, koja se u Zavodu “Ypsilon” bavi međugeneracijskim povezivanjem kroz čiji je program “Uči se od najboljih” u protekle tri godine prošlo 600 mentorskih parova. O važnosti mentorstva govorile su i glavna direktorica i članica Uprave Coca-Cola HBC Slovenija, Hrvatska i BiH Maria Anargyrou-Nikolić i direktorica hrvatskog ureda EBRD-a Vedrana Jelušić Kašić.

U panel diskusiji na kraju konferencije sudjelovale se mentorice i mentorirane žene iz programa časopisa “Zaposlena” “Upoznaj svoju mentoricu”.

Medijski sponzor konferencije “Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama” je Hrvatska izvještajna novinska agencija.

Komentiraj

FOTO:FaH
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.