PROMOVIRANA KAMPANJA: “Moja stvar, moj izbor – vrijeme je da saznaš više”

Autor:

Zagreb, 08.10.2016 - Promocija kampanje „Moja stvar, moj izbor - Vrijeme je da saznaš više“, koju organizira Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (CESI) o pitanjima seksualnosti.
foto HINA/ Denis CERIÆ /dc

Kako bi mlade pozvali da se što više i točno informiraju o zaštiti reproduktivnog zdravlja i seksualnosti, Centar za edukaciju savjetovanje i istraživanje (CESI) na zagrebačkom je Cvjetnom trgu u subotu organizirao promociju kampanje „Moja stvar, moj izbor – Vrijeme je da saznaš više“.

Kampanja se provodi putem Facebooka, na kojem se mladima, kroz kratke poruke, vizuale, filmove želi dati što više znanstveno utemeljenih, točnih informacija o seksualnim i reproduktivnim pravima, da bi mogli donositi informirane i odgovorne odluke.

Psihologinja Sanja Cesar iz CESI-a navodi da mladi u Hrvatskoj u seksualne odnose ulaze oko 17. godine, kao zaštitu najčešće koriste kondome, a hormonalnu kontracepciju jako malo, ako se Hrvatsku uspoređuje s drugim zemljama EU.

Ukazuje i na podatke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo da je prošle godine u dobi do 19 godina rodilo 1132 djevojaka, a trudnoću prekinulo njih 226, a od toga je bilo 36 pobačaja kod djevojčica mlađih od 16 godina.

Stoga je i pokrenuta akcija, ističe, kojoj je cilj informirati mlade i potaknuti na promišljanje o pitanjima vezanim uz seksualnost, reproduktivna i seksualna prava i zdravlje.

CESI je proveo i kvalitativno istraživanje u malim grupama s mladima u Zagrebu i Križevcima vezano uz spolno prenosive infekcije, kontracepciju, pitanje pobačaja, prava na izbor o donošenju odluka o vlastitom tijelu, a Cesar navodi kako je ono pokazalo da te teme mlade jako zanimaju, ali da u okviru obrazovnog sustava o njima ne dobivaju dovoljno informacija.

„Imamo zdravstveni odgoj uveden u školama, ali znamo da se on u velikom broju škola ne implementira. Mladi su rekli da o tim temama u školama doznaju jako malo ili ništa, a glavni izvor informacija su im internet, društvene mreže i vršnjaci i zato u kampanji s mladima komuniciramo putem tih medija, kratkim i jasnim porukama“, istaknula je Cesar te pozvala mlade da „odu na Facebook i ‘lajkaju’ akciju“.

Sociologinja Nataša Bijelić iz CESI-a navodi kako su im mladi u istraživanju rekli da “ni sami ne znaju što ne znaju”. „A i ono što ne znaju, ne znaju kako bi pitali. Naprosto, nemaju niti rječnik kojim bi mogli komunicirati i zato je bitno da ih informiramo“, ističe Bijelić.

Uz kampanju na Facebooku, postoji i web stranica Seksualna edukacija za mlade (www.sezamweb.net) gdje kroz on-line savjetovalište mladi mogu anonimno postavljati pitanja vezana uz reproduktivno zdravlje i seksualnost, a odgovaraju im stručne osobe.

Potporu promociji kampanje dali su glumica Urša Raukar te glazbenik Davorin Bogovića koji je ozbiljno-neozbiljne savjete davao u ordinaciji Doktora Orgazma.

Zainteresiranima su dijeljeni kondomi, majice i materijali kampanje, a mogli su se i fotografirati s divovskim kondomom te provjeriti svoje znanje o seksualnosti putem kratkog kviza.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)