Napuljski Palumbo Group kupovao je proteklih dana dionice Brodogradilišta Viktor Lenac i krajem prošlog tjedna imao je u svom vlasništvu 14,04 posto dionica brodogradilišta iz Martinšćice, izvijestili su u srijedu iz Viktora Lenca.

Lenac je, naime, danas putem Zagrebačke burze obavijestio o promjenama u postotku glasačkih prava, a temeljem obavijesti punomoćnika talijanskog Palumbo Groupa o stjecanju dionica te prelasku glasačkih prava od pet odnosno 10 posto.

Prema tim obavijestima, napuljski Palumbo Group je, preko Interkapital vrijednosnih papira kao ovlaštenog brokera te kompanije, 9. svibnja stekao 839.490 dionica, koje čine 4,99 posto glasačkih prava u društvu, čime su prešli prag od pet posto glasačkih prava, dosegnuvši udio od 1.600.938 dionica ili 9,52 posto dionica.

Dva dana kasnije, 11. svibnja, Palumbo Group je stekao još 759.064 dionica ili 4,52 posto glasačkih prava, čime su dosegli ukupni udio od 2.360.002 dionica ili 14,04 posto dionica Viktora Lenca.

Iz obavijesti koje je Lenac objavio putem Burze i promjena u vlasničkoj strukturi razvidno je da je Palumbo Group dionice Brodogradilišta Viktor Lenac kupovao od pulskog Uljanika i zadarske Tankerske plovidbe, koji su pali ispod 30 posto vlasničkih udjela u brodogradilištu iz Martinšćice.

Naime, prema podacima o vlasničkoj strukturi Viktora Lenca iz financijskog izvješća te kompanije za prvo ovogodišnje tromjesečje, krajem ožujka Tankerska plovidba je imala 36,55 posto dionica, a pulski Uljanik 34,67 posto.

Najnoviji, pak, podaci govore da Tankerska trenutno ima 27,04 posto dionica, Uljanik 25,16 posto, dok je na trećem mjestu skrbnički račun Interkapitala, na kojem je 14,13 posto dionica, što odgovara udjelu koji ima Palumbo.

Zadarska Tankerska plovidba jučer je izvijestila o padu ispod 30 posto, i to 9. svibnja kada je prodala 760.400 dionica, što predstavlja 4,52 posto temeljnog kapitala Lenca. Čelnici zadarskog brodara ranije su najavljivali kako su, uz dobru ponudu, spremni prodati svoj vlasnički paket u Lencu, podsjećajući kako Lenac nije njihov core-business.

I predsjednik Uprave Uljanik grupe Gianni Rossanda je početkom svibnja potvrdio da je pulsko brodogradilište nešto ranije prodalo 4,53 posto dionica Brodogradilišta Viktora Lenca, da je prodaja dionica pokrenuta radi ublažavanja nelikvidnost u Uljanik grupi te da će najveći dio novca biti usmjeren prema 3. maju. Tada je najavio i da je namjera unovčiti što više na kvalitetan način, bez želje da se upropasti Lenca kako bi bila poboljšana situacija u 3. maju.

Burzovni podaci o trgovanju dionicama Viktora Lenca pokazuju da je u proteklih nešto manje od mjesec dana izvršeno nekoliko velikih transakcija dionica Viktora Lenca – 25. travnja na Burzi je protrgovano 767.821 dionica, 7. svibnja 839.600, 9. svibnja 760.400 dionica.

No, za očekivati je i daljnje promjene u vlasničkoj strukturi Lenca jer je jučer Burzi prijavljena i OTC transakcija s 833.215 dionica.

Dionica Viktora Lenca danas je i najveća dobitnica na Zagrebačkoj burzi, oko 16 sati cijena joj je bila u plusu od gotovo 16,5 posto, na 11,30 kuna, uz promet od 365 tisuća kuna.

Inače, Palumbo Group se spominjao i kao mogući strateški partner za pulski Uljanik.

Potvrdilo je to i početkom travnja objavljeno izvješće Uljanik ao realiziranim aktivnostima u procesu odabira strateškog partnera, u kojem je ta tvrtka navela da je u studenom 2017. poslala tzv. sažetak vizije restrukturiranja i daljnjeg razvoja Uljanik Brodogradilišta i Uljanik Grupe na adrese osam potencijalnih investitora za koje je ocijenjeno da bi mogli biti zainteresirani, a među njima je bio i Palumbo Group.

Predstavnici te napuljske tvrtke bili su i među sedam potencijalnih partnera koji su u prvom tromjesečju posjetili data room, ali na kraju ta tvrtka nije dala obvezujuće pismo namjere za Uljanik, koji je u konačnici za partnera odabrao Kermas energiju, tvrtku poduzetnika Danka Končara.

Kako se navodi na internetskim stranicama Palumba, u 50 godina postojanja su se od male obiteljske tvrtke razvili u značajnog igrača u brodarskoj industriji, usmjerenog na gradnju i popravak luksuznih jahti. Na području Mediterana imaju sedam brodogradilišta, među ostalim, u Napulju, Monacu, Malti i Anconi, a zapošljavaju oko 900 radnika.

Komentiraj