Prije UN-ove konferencije o klimi Francuska i Njemačka se obrušile na dizel

Autor:

Borna Filic/PIXSELL

Nekoliko tjedana prije međunarodne konferencije Ujedinjenih naroda o klimi u Parizu (Cop21), Francuska je donijela mjere koje ekolozi odavno zahtijevaju, najavivši smanjenje porezne olakšice za dizel i prekid ulaganja u industriju ugljena, dok je Njemačka najavila da će razmotriti ukidanje poreznih olakšica na automobile s dizelskim motorom i umjesto toga promovirati električne automobile.

Vlada je u srijedu najavila “načelno približavanje cijena dizelskog goriva i benzina u idućih pet godina”, budući da je porez na dizel gotovo 20 centa po litri manji nego na benzin.

Već iduće godine porez na dizelsko gorivo će se povećati za cent po litri, a novo povećanje za cent uslijedit će 2017. dok će se porez na benzin smanjivati za isti iznos u istom razdoblju, piše u priopćenju iz ureda predsjednika vlade.

Vlada će istodobno “povećati poticaje za zamjenu” starih dizelskih automobila, uvedenu ove godine kako bi potaknula vlasnike na zamjenu.

Udio dizela u gorivima koja se prodaju u Francuskoj trenutačno je oko 80 posto, a udio novih vozila na dizel u kupnji novih osobnih automobila je 55,7 posto. Taj broj ipak pada posljednjih godina (2008. je bio 77,3 posto).

Afera koja je u rujnu izbila u vezi s ugradnjom računalnih programa u Volkswagenova vozila koji na ekotestovima pokazuju znatno manje ispuštanje štetnih plinova nego inače, išla je na ruku protivnicima dizela i potaknula je raspravu o štetnosti takvih motora koji ispuštaju više dušikovih oksida (NOx), ali manje ugljikova dioksida (CO2) od njihovih benzinskih inačica.

Usto, francuska ministrica ekologije Segolene Royal je najavila da će velika francuska energetska tvrtka Engie, 33 posto koje je u vlasništvu države, odustati od ulaganja u termocentrale na ugljen koje ispuštaju najviše CO2.

Taj plin koji uzrokuje staklenički efekt, smatra se jednim od glavnih krivaca za klimatske promjene. Od 30. studenog do 11. prosinca predstavnici 195 zemalja pokušat će se dogovoriti kako bi se porast temperature do 2100. ograničio na dva Celzijeva stupnja.

Istodobno je njemačka ministrica okoliša Barbara Hendricks u četvrtak izjavila da bi vlada trebala razmisliti o ukidanju poreznih olakšica na automobile s dizelskim motorom i umjesto toga promovirati električne automobile.

“To je ideja koju bismo trebali razmotriti”, rekla je Hendricks za televiziju ZDF, dodajući da bi vlada također mogla povećati poreze za automobile s razmjerno velikom potrošnjom goriva.

 Po njezinim riječima, Berlin i dalje namjerava postići da do 2020. na njemačkim cestama bude milijun električnih automobila.
 “Međutim, ako se želimo približiti tom cilju, stvarno moramo nešto učiniti”, kazala je Hendricks, koja je članica SPD-a, koalicijskog partnera kršćanskih demokrata kancelarke Angele Merkel.
 Hendricks i ministar gospodarstva Sigmar Gabriel traže obvezujuću kvotu za električne automobile, a ministrica okoliša želi omogućiti i subvencije za kupnju takvih vozila.
 Najveći njemački proizvođač automobila Volkswagen priznao je prošlog mjeseca da je u dizelska vozila ugradio poseban softver kako bi prevario američka nadzorna tijela glede stvarne razine njihovih toksičnih emisija.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)