Koncesionari autocesta u Hrvatskoj ukupno su tijekom 2015. godine ostvarili nešto više od 2,4 milijarde kuna prihoda od naplate cestarine bez PDV-a, što je 6,5  posto više nego u 2014. godini, pokazuju podaci Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA).

Pritom većina koncesionara bilježi rast prihoda. Tako je HAC u 2015. ostvario 1,48 milijarde kuna prihoda od naplate cestarina ili 5,9 posto više u odnosu na prethodnu godinu. ARZ je lani uprihodovao gotovo 540 milijuna kuna od cestarina, što je 6,8 posto više nego u 2014. godini, a Bina-Istra 186,3 milijuna kuna ili 13,2 posto više. AZM je lani ostvario 203,2 milijuna kuna od cestarina ili 4 posto više nego godinu prije.

U 2015. godini je otvoreno 24,4 kilometara novih autocesta, čime je duljina mreže povećana za 1,9 posto u odnosu na godinu prije.

U ovoj godini predviđeno je puštanje u promet novih 23,1 kilometra autocesta i 1,2 kilometra spojnih cesta. Riječ je o dionicama Gradec-Križevci, Vrbovec-Farkaševac i ulaz u luku Ploče. Za ovu godinu planira se i početak izgradnje novih dionica i to čvora Lipovljani, mosta Sava i dionice Rogovići-Cerovlje.

Investicije u izgradnju novih autocesta u 2015. iznosile su nešto više od 349 milijuna kuna, a ulaganja u dionice u prometu 136,2 milijuna kuna. Planirane investicije u ovoj godini pak iznose 778 milijuna kuna, od čega 492 milijuna kuna u nove dionice, a ostatak u izgrađene dionice, ističe se u Nacionalnom izvješću o autocestama za 2015. godinu koje objavljuje HUKA.

Ukupan promet svih vozila (laka i teška) na autocestama u 2015. iznosio je 70,4 milijuna vozila i porastao je za 7,2 posto u odnosu na prethodnu godinu. Pritom su svi koncesionari ostvarili rast u odnosu na 2014., u rasponu od 4,3 do 8,9 posto.

Komentiraj


FOTO:Zarko Basic/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.