PREMIJERA U SPLITU: Prikazan film “S one strane” Zrinka Ogreste

Split, 6.3.2016. - Hrvatska premijera filma Zrinka Ogreste "S one strane" održala se u kinu "Karaman" u Splitu.
foto HINA / Mario STRMOTIÆ / mm

Dugometražni igrani film Zrinka Ogreste “S one strane” u nedjelju je premijerno prikazan u splitskom kinu “Karaman”, a prije same projekcije, prve u Hrvatskoj,  stigle su odlične vijesti iz Beograda gdje je na 44. Međunarodnom filmskom festivalu taj film dobio još tri nagrade.

Ogresta je, komentirajući večerašnju splitsku i hrvatsku premijeru rekao kako je film očito “rođen pod sretnim zvijezdama” s obzirom da je nagrađen prvo u Berlinu, a  večeras i u Beogradu gdje je on nagrađen kao najbolji režiser, film kao najbolji u okviru manjinskih koprodukcija, te dobio je i nagradu “Nebojša Đukelić”. Izrazio je nadu da će se sve lijepe stvari s festivala reflektirati i na distribuciji te da će taj psihološki i napeti triler biti atraktivan za domaću publiku.
 Upitan zašto je baš Split odabrao za premijeru svog filma, odgovorio je da ga kao čovjeka u kojem teče dalmatinska krv srce boli jer vidi da je taj grad po mnogim stvarima zapostavljen. “Split je zapostavljen osobito kada je riječ o sportu, ali očigledno ponekad i u kulturi, te zapravo ne znam je li ikada imao ovakvu filmsku premijeru. Gledatelji se mogu nadati da će u budućnosti ovdje biti još mojih premijera”, najavio je Ogresta.

“S one strane” je napeta psihološka drama nastala prema scenariju Mate Matišića i Zrinka Ogreste, a prati patronažnu sestru Vesnu koja se se s djecom prije 20 godina preselila u Zagreb, bježeći od događaja koji su im gotovo uništili živote. Nakon jednog neočekivanog poziva na površinu ispliva tajna koju je kroz sve te godine nastojala skriti. Uz Kseniju Marinković i Lazara Ristovskog u ostalim se ulogama pojavljuju Tihana Lazović, Robert Budak, Toni Šestan, Tena Jeić Gajski, Vinko Kraljević, Marija Tadić, Alen Liverić i drugi.
Glavna glumica Ksenija Marinković je novinarima otkrila da joj je bio veliki užitak raditri na Ogrestinom filmu zato što se radi o teškim i kompleksnim ulogama u kojima zreliji glumac može uživati rješavajući probleme. To je jedna jako lijepa uloga, priznala je Marinković dodavši da je uživala radeći, pogotovo sa svojim nešto starijim kolegom glumcem Lazarom Ristovskim. “Jako mi je drago da je taj film tako primjećen jer se radi o istančanim stvarima i pitanje je danas koliko će ljudi imati sluha za tako nešto. I upravo zato mi je drago da su ga svi primjetili”, rekla je Marinković.
Njen kolega i glavni glumac, ali i koproducent Lazar Ristovski je naglasio kako manjinske koprodukcije između Hrvatske i Srbije zadnjih godina odlično funkcioniraju, te su do sada napravili već nekoliko zajedničkih filmova. Ristovski je istaknuo da je Ogresta redatelj koji je duboko promišljen i vrlo dobro zna što radi. “Rezultat svega toga su nagrade prvo u Berlinu, a zatim večeras i u Beogradu”, odgovorio je Ristovski.
Scenarist Mate Matišić izjavio je da mu je trebalo osam mjeseci za napisati scenarij iako se cijeli film bazira na dvije glavne, ali vrlo zahtjevne uloge. Sve je koncipirano na njih dvoje, njihovim sudbinama i biografijama, nastavio je Matišić i odgovarajući na pitanje je li se nadao tolikim nagradama rekao kako drži da je Ogresta napravio zaista fantastičan film.

“Kada se radi film ne zna se što će s njim biti. Trudimo se raditi na najbolje načine. Film je jako dobar. Neke važne teme i problemi koji muče istraumatizirane ljude jako su dobro prikazani. Skriveni dio priče puno je življi i aktivniji nego što se vidi na samom ekranu. Taj podzemni dio priče je zapravo ono što mi cijelo vrijeme gledamo. Publika cijelo vrijeme gleda ono ispod što nije izgovoreno u kadru. Čini mi se da je to glavna odlika dramaturgije filma, ta skrivena narativna linija”, zaključio je Matišić.
 Svoju je svjetsku premijeru film imao 14. veljače ove godine na 66. Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu gdje je prikazan u programu “Panorama”, te nagrađen posebnim priznanjem žirija Europa Cinemas Label. U Splitu će se Ogrestin film osim večerašnje premijere prikazivati i 8. ožujka u sklopu posebnog programa za Međunarodni dan žena – “Ženijalni vikend”, ali i u redovitom programu kina od 10. ožujka.