U nepreglednim prostranstvima Interneta Hrvati ‘plivaju’ u potrazi za novim informacijama i zabavom, pokazuju to rezultati najnovije globalne studije Google Internet Consumer Study 2017. Čak 74 posto građana Hrvatske Internet redovito koristi u osobne svrhe, a oni najaktivniji su osobe od 25 do 34 te 35 do 44 godina. Iako vlada uvrijženo mišljenje kako se Internetom služe samo mlade osobe, studija pokazuje kako je korištenje Interneta među svim dobnim skupinama prilično ujednačena.
Jednom kada se spoje na Internet, najveći broj Hrvata, njih 94 posto, koristi alate za pretraživanje kako bi došli do novih, ili zaboravljenih, informacija. U korištenju Interneta, Hrvati masovno posežu i za gledanjem videa (njih 86 posto), kao i spajanjem na društvene mreže (74 posto). Rezultati studije pokazuju i kako 70 posto ispitanika iz Hrvatske Interet koristi kako bi pronašli željenu lokaciju, ili rutu do svog cilja. Internet trgovine sve su popularnije u svijetu, a taj trend prate i Hrvati – 46 posto ispitanika odustalo je od klasičnog posjeta trgovinama i svoje artikle kupuje samo jednim pritiskom na zaslon ekrana.
Hrvati prate globalne trendove i u ponašanju na Internetu – kao što smo već naveli, najveći broj korisnika Internet koristi za pretraživanje informacija i zabavu, ali i za objavljivanje online zadataa (63 posto), pomaganje drugima objašnjavajući im kako nešto napraviti (42 posto) te postavljanje online sadržaja (18 posto).
Prošla su vremena kada smo se na Internet mogli spojiti samo preko jednog uređaja i telefonske linije. Hrvati se, u prosjeku, na Internet spajaju s više od dva uređaja. Najzastupljeniji su, očekivano, pametni telefoni (68 posto) i laptopi (55 posto), a raste broj korisnika koji se na Internet spajaju preko pametnih televizora (takvih je 40 posto). Osim ovih uređaja, Hrvati koriste i netbooke, chromebooke, e-booke, pametne satove i trekere kojima se također povezuju na internet.
“Studija ukazuje na pojavu nove vrste korisnika koje zovemo “onlineri” i istražuje teme poput promjena u ekosustavu uređaja, nedavne promjene u trendovima vezane uz video sadržaj te što nosi budućnost kada je riječ o potrošačkoj tehnologiji. Porast mobilnih uređaja se nastavlja, što ukazuje na to kako ljudi međusobno komuniciraju te na interakciju s digitalnim svijetom. Kako bi bile korak ispred, vrijeme je da brendovi istraže kako iskoristiti novonastalu situaciju s ciljem zadovoljavanja potreba korisnika, kao i onih poslovnih”, rekao je Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics.
Spomenuta studija obuhvaća osobitosti ponašanja korisnika na internetu te pruža pregled ponašanja korisnika na internetu u Hrvatskoj, u dobi od 16 i više godina, uključujući i korisnike iz više od 63 zemlje svijeta. Za studiju Google Internet Consumer Study 2017 koju je provela agencija KANTAR TNS u ime tvrtke Google intervjuirani su ispitanici iz više od 63 zemlje svijeta. U Hrvatskoj je istraživanje provedeno u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2017. godine u formi osobnog intervjua, na uzorku od tisuću ispitanika.

Komentiraj

FOTO:Pixabay
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.