PODACI SUSTAVA eVISITOR: Na kontinentu 7 posto noćenja, najjači Lika-Karlovac i Zagreb

Autor:

27.08.2016., Zagreb - Smjena straze Pocasne satnije Kravat pukovnije na Trgu bana Josipa Jelacica velika je atrakcija za turiste. 
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

U 12 kontinentalnih županija i Zagrebu ove je godine do 26. kolovoza ostvareno 14,6 posto turističkih dolazaka u Hrvatsku i 7,1 posto noćenja, od čega se većina odnosi na karlovačku i ličku regiju te grad Zagreb, pokazuju podaci iz sustava eVisitor Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Podaci za kontinentalni dio zemlje iz sustava eVisitor, koji je za prijavu i odjavu turista u primjeni od početka ove godine, odnose se na 12 kontinentalnih županija i Grad Zagreb, koji su u turističkom odnosno marketinškom smislu raspoređeni u četiri klastera: Slavoniju, središnju Hrvatsku, Liku-Karlovac te grad Zagreb.

“Zelena ili kontinentalna Hrvatska ima velik potencijal u daljnjem razvoju turizma u Hrvatskoj, pa i aktivnosti koje provodi HTZ idu za tim da se promijeni još uvijek dominantna slika da je Hrvatska zemlja sunca i mora. Imamo stoga zadatak Hrvatsku predstaviti kao turističku destinaciju bogate turističke ponude na cijelom teritoriju, a kako su rezultati na kontinentu iz godine u godinu sve bolji sigurni smo da će se takav uzlazni trend nastaviti, a sve više turista dolaziti i u taj dio zemlje”, poručio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.

U vodećem klasteru Lika-Karlovac 50 posto noćenja u samo jednoj općini – Novalji, a Zagreb ukupno najjači

Analiza podataka iz eVisitora pokazuje da su među četiri kontinentalna klastera u dosadašnjem dijelu godine najveći turistički promet sa 6 posto od ukupnih dolazaka 4 posto od ukupnih noćenja imali klaster Lika-Karlovac s izlazom na more u dijelu Ličko-senjske županije, koji ujedno bilježi najveće turističke brojke.

“Postignuti postotak udjela klastera Lika-Karlovac u ukupnim turističkim dolascima i noćenjima do 26. kolovoza ove godine rezultat su 705 tisuća dolazaka i više od 2,7 milijuna noćenja, od čega se više od 50 posto ostvaruje samo u jednoj općini – Novalji na Pagu, te je stoga promet tog klastera teško staviti u direktan kontekst ostalih kontinentalnih klastera koji nisu tako direktno oslonjeni i povezani s morem”, komentiraju iz Glavnog ureda HTZ-a.

Na drugom mjestu je Grad Zagreb s 5,7 posto od ukupnih dolazaka ili više od 670 tisuća, te s gotovo 2 posto od ukupnih noćenja ili 1,2 milijuna, čime odskače kao glavna kontinentalna destinacija.

Zagreb je vodeći po ostvarenom prometu, kao što je prvi i po raspoloživim smještajnim kapacitetima s više od 17 tisuća kreveta, od čega oko sedam tisuća u hotelima. Zagreb se od ostalih dijelova Hrvatske razlikuje i po strukturi ključnih emitivnih tržišta, pa su tako na prvim mjestima u Zagrebu turisti iz Koreje, SAD-a i Njemačke, dok su u ostalim dijelovima i ukupnom turizmu manje-više svugdje prvi Nijemci ili Slovenci, pokazuje eVisitor.

Ostala dva turistička kontinentalna klastera – središnja Hrvatska i Slavonija, imaju znatno slabije rezultate. U središnjoj Hrvatskoj do 26. kolovoza ostvareno je približno 2 posto od ukupnih dolazaka i blizu 1 posto od ukupnih noćenja turista, a u Slavoniji svega 1 posto dolazaka i 0,3 posto noćenja.

Izuzev Zagreba, najjače županije Karlovačka i Krapinsko-zagorska

Ako se od 12 kontinentalnih županija koje čine četiri klastera izuzmu Grad Zagreb i Ličko-senjska županija koje su u turistički specifičnoj ili nešto povoljnijoj situaciji zbog geografske pozicije, kao vodeće među kontinentalnim županijama nameću se Karlovačka s više od 357 tisuća noćenja te Krapinsko-zagorska s više od 176 tisuća noćenja do 26. kolovoza ove godine.

Treća je Osječko-baranjska županija s ukupno više od 103 tisuće noćenja, pri čemu se kao mikroregija s napretkom u ponudi i prometom izdvaja Baranja, dok su županije s najmanjim turističkim prometom Požeško-slavonska, Virovitičko-podravska i Koprivničko-križevačka te Brodsko-posavska. Sve te županije imaju znatno manje noćenja od preostalih – Zagrebačke, Međimurske, Varaždinske, Bjelovarsko-bilogorske, Sisačko-moslavačke i Brodsko-posavske.

Osim Baranje kao mikroregije po rezultatima posjećenosti i napretku ponude iz HTZ-a prema podacima iz eVistora ističu Gorski Kotar, Hrvatsko Zagorje, Dalmatinsku zagoru te Međimurje koje samostalno afirmiraju vlastite turističke brendove promoviraju svoje prednosti.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)