Početak gradnje mosta preko Save između Hrvatske i Bosne Hercegovine na paneuropskom cestovnom koridoru 5C od Budimpešte preko Osijeka do Ploča, obilježen je u srijedu polaganjem temeljnog kamena kod mjesta Donji Svilaj u općini Odžaku u bosanskoj Posavini.

Most dug 660 metara stajat će 22,3 milijuna eura bez PDV-a, a troškove će podijeliti Hrvatska i BiH uvelike se oslanjajući na EU.

U ime hrvatske vlade svečanosti je nazočio tehnički ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je rekao kako će most kod Svilaja spojiti dvije susjedne i prijateljske zemlje. “Ovo je danas veliki dan, ne samo za naše dvije države nego i Posavinu i Slavoniju, jer ovaj infrastrukturni projekt nudi perspektivu i jednima i drugima, da ljudi ostaju s obje strane Save, a ne da odlaze u druge države”, rekao je.

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko rekao je kako će se s mosta kod Svilaja pružati pogled prema mjestu ka kojem BiH ide sigurnim koracima i gdje pripada, a to je Europska unija. “Interes BiH za cestovnom povezanošću je nemjerljiv, posebno u svjetlu činjenice da se nalazi na mreži europskih koridora koji direktno povezuju različite i udaljene krajeve Europe čime se BiH kvalitetno integrira u europske tokove”, rekao je Jusko.

Po riječima predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Denisa Zvizdića, most kod Svilaja će i fizički povezati BiH i Hrvatsku te pridonijeti boljoj suradnji dviju prijateljskih država. “Ujedno, ovaj projekt predstavlja pravu simboliku vrlo jasno definiranih prioriteta na kojima radi Vijeće ministara BiH, kao i prošla a i sljedeća hrvatska vlada, a to je namjera da naše odnose i suradnju podignemo na višu razinu i u tom smislu kreiramo kvalitetnu i prosperitetnu budućnost cijele regije, a ne samo zapadnog Balkana”, rekao je Zvizdić.

Most preko rijeke Save kod Svilaja je spona autoceste na Koridoru 5c između BiH i Hrvatske, odnosno dionice autoceste u Hrvatskoj Sredanci – granica Bosne i Hercegovine i dionice u Bosni i Hercegovini Odžak – granica Hrvatske.

Izvođač radova je poslovna udruga Viadukta i kompanije Hering Široki Brijeg, a planirani rok završetka radova je dvije godine.

Financiranje bosansko-hercegovačkog dijela je osigurano putem zajma EU-a i iz vlastitih sredstava dok je financiranje hrvatskog dijela mosta osigurano putem CEF fonda 58 posto te kredita Europske investicijske banke 42 posto.

Komentiraj

FOTO:Ivica Galovic/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.