Počinje gradnja mosta preko Save kod Svilaja

Autor:

Ivica Galovic/PIXSELL

Početak gradnje mosta preko Save između Hrvatske i Bosne Hercegovine na paneuropskom cestovnom koridoru 5C od Budimpešte preko Osijeka do Ploča, obilježen je u srijedu polaganjem temeljnog kamena kod mjesta Donji Svilaj u općini Odžaku u bosanskoj Posavini.

Most dug 660 metara stajat će 22,3 milijuna eura bez PDV-a, a troškove će podijeliti Hrvatska i BiH uvelike se oslanjajući na EU.

U ime hrvatske vlade svečanosti je nazočio tehnički ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je rekao kako će most kod Svilaja spojiti dvije susjedne i prijateljske zemlje. “Ovo je danas veliki dan, ne samo za naše dvije države nego i Posavinu i Slavoniju, jer ovaj infrastrukturni projekt nudi perspektivu i jednima i drugima, da ljudi ostaju s obje strane Save, a ne da odlaze u druge države”, rekao je.

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko rekao je kako će se s mosta kod Svilaja pružati pogled prema mjestu ka kojem BiH ide sigurnim koracima i gdje pripada, a to je Europska unija. “Interes BiH za cestovnom povezanošću je nemjerljiv, posebno u svjetlu činjenice da se nalazi na mreži europskih koridora koji direktno povezuju različite i udaljene krajeve Europe čime se BiH kvalitetno integrira u europske tokove”, rekao je Jusko.

Po riječima predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Denisa Zvizdića, most kod Svilaja će i fizički povezati BiH i Hrvatsku te pridonijeti boljoj suradnji dviju prijateljskih država. “Ujedno, ovaj projekt predstavlja pravu simboliku vrlo jasno definiranih prioriteta na kojima radi Vijeće ministara BiH, kao i prošla a i sljedeća hrvatska vlada, a to je namjera da naše odnose i suradnju podignemo na višu razinu i u tom smislu kreiramo kvalitetnu i prosperitetnu budućnost cijele regije, a ne samo zapadnog Balkana”, rekao je Zvizdić.

Most preko rijeke Save kod Svilaja je spona autoceste na Koridoru 5c između BiH i Hrvatske, odnosno dionice autoceste u Hrvatskoj Sredanci – granica Bosne i Hercegovine i dionice u Bosni i Hercegovini Odžak – granica Hrvatske.

Izvođač radova je poslovna udruga Viadukta i kompanije Hering Široki Brijeg, a planirani rok završetka radova je dvije godine.

Financiranje bosansko-hercegovačkog dijela je osigurano putem zajma EU-a i iz vlastitih sredstava dok je financiranje hrvatskog dijela mosta osigurano putem CEF fonda 58 posto te kredita Europske investicijske banke 42 posto.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)