Bivši većinski vlasnik Europapress Holdinga (EPH) Ninoslav Pavić u četvrtak je gostujući na televiziji N1 optužio Marijana Hanžekovića, sadašnjeg vlasnika te medijske kompanije preimenovane u Hanza Medija, za ‘iskorištavanje prilike’ u preuzimanju EPH zbog čega na sudu zbog prevare i izmakle dobiti od Hanžekovića traži isplatu 260,7 milijuna kuna.

Pavić je naglasio kako je s Hanžekovićem sklopio ugovor u kojem svaka strana ima obaveze, te da je on svoje obaveze ispunio, a druga strana odnosno Marijan Hanžeković, kao ugovorni financijer te kompanije, u planu financijskog restrukturiranja, svoje obaveze nije ispunio.

“S Hanžekovićem sam potpisao jedan vrlo prijateljski, lijep i vrlo izbalansiran ugovor o kojem smo pregovarali nekoliko mjeseci i u kojem se gospodin Hanžeković ponudio da on bude taj koji će financirati svoj dio. Hanžeković je bio moj dugogodišnji prijatelj i odvjetnik, no bila je predobra prilika da je moj odvjetnik ne iskoristi”, rekao je Pavić. Naglasio je kako je njegov interes bio da se ispune te obaveze i ugovor s Hanžekovićem, ali i da je zbog neispunjenih Hanžekovićevih obećanja podnio tužbu nakon koje je sadašnji vlasnik Hanza medije protiv njega digao kaznenu prijavu zbog navodnog nezakonitog oslobađanja obveze zajma EPH u iznosu od 12,3 milijuna kuna.

Pavić je naglasio i kako očekuje da će se o tome odlučivati na sudu, ali i da je “veliko pitanje bi li danas htio biti vlasnik onoga što je bio u ono vrijeme jer to nije ista kompanija”. Istaknuo je i kako je Hanžeković iskoristio za njega ‘izvanrednu priliku’, ali i da će kao odvjetnik vrlo teško upravljati medijskom kompanijom jer je involviran u mnoge interese svojih klijenata.

“Vidi se u to primjerima Zdravka Mamića i Milana Bandića i to je evidentno”, rekao je Pavić. Govoreći o svojem, kako je naglašeno, bivšem medijskom carstvu, Pavić je naglasio i kako uzrok problema u EPH nisu bili njegovi poslovi izvan izdavaštva, a odbacio je i navode o povezanosti s’ aferom Kamensko’  tvrdeći da su posljedica tračeva frustriranih novinara. Kao razloge problema u EPH naveo je, prije svega, velika ulaganja u Slobodnu Dalmaciju i kupnju zgrade medijske kompanije u zagrebačkoj Koranskoj ulici što mu je, kako je istaknuo, bila njegova ‘najgluplja menadžerska odluka’.

Pavić je i na upit voditelja odgovorio da mu povezanost s političarima i hrvatskim premijerima, a naročito s bivšim premijerom Sanaderom, nije donijela koristi jer u EPH nisu imali “nikakve potrebe dodvoravati se niti jednom premijeru jer od Vlade, javnih poduzeća, proračuna i premijera nikakve koristi nismo imali”.

Pavić je potvrdio i da je bivši ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić bio korisnik njegovog stana jer je bio član uprave Slobodne Dalmacije, ali i da je bivši predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko  u trenutku kada je, kako je Pavić istaknuo, bio bez posla, formirao zaštitarsku tvrtku koja je “dobila čuvanje porte EPH”.  Pavić je potvrdio i da je supruga Tomislava Karamarka bila zaposlena u EPH gdje je “prodavala oglase” i radila u promociji te jedno vrijeme radila u tvrtki EPH u Beogradu, kao i da je bila “vrlo sposobna i energična”.

Pavić se osvrnuo i na prošlost i sudjelovanje u pokušaju preuzimanja Radija 101, ali i kasniji, kako je istaknuo, pokušaj pomoći Feral Tribuneu u “posuđivanju novca i tiskanju na dug” tvrdeći da je ih je upozoravao na potrebu transformacije.

“Mislim da bi Radio 101 i Feral Tribune i danas bi bili uspješni, dali bi im snagu”, rekao je Pavić. Odbacio je i navode da je bivšem poslovnom partneru Miroslavu Kutli i dalje dužan, a istaknuo je i da je pokušao preuzeti “Novi list” kako bi mu “udahnuo život”, no nije uspio.

Gostovanje Pavića na N1 uslijedilo je tjedan dana nakon održanog prvog pripremnog ročišta u sporu protiv Marijana Hanžekovića kojeg tuži za prijevaru u preuzimanju kompanije i izmaklu dobit te traži isplatu 260,7 milijuna kuna

Spor pred Općinskim građanskim sudom u Zagrebu pokrenut je na osnovi tužbenog zahtjeva kojim, kako Hina saznaje, bivši većinski vlasnik EPH Pavić s osnove naknade štete od prevare od Hanžekovića traži isplatu 72,3 milijuna kuna, a na temelju naknade štete zbog izmakle dobiti 188,4 milijuna kuna. Pritom je Pavić kao pravni temelj svog tužbenog zahtjeva priložio dokument naslovljen ‘Odnosi članovi društva EPH nakon provedbe predstečajne nagodbe’ kojeg je sklopio s Hanžekovićem u siječnju 2014. i koji je, kolokvijalno nazvan ‘Termsheet’, bio temeljem provedbe promjene vlasničke strukture vodeće novinsko-izdavačke kompanije u Hrvatskoj.

No, prema tužbi, Hanžeković nakon ulaganja od 45 milijuna kuna krajem 2014. nije izvršio svoj dio pogodbe iz Termsheeta – nije na Pavića prenio poslovni udjel koji daje 49 posto prava i obaveza u društvu Euro poticaji te se u Pavićevoj tužbi navodi da je bez njegova znanja promijenio tvrtku Euro poticaji u Hanza press koje je i dalje držalo udjele u EPH. Pavić navodi i da je nakon toga inicirao nove pregovore s Hanžekovićem oko njegovog udjela u Hanza pressu , ali i da mu se 18. prosinca 2014,. nedugo nakon održane Glavne skupštine EPH, Hanžeković prestao javljati na telefon te je odbijao svaku komunikaciju s njim ili njegovim savjetnicima.

Prema Pavićevim riječima, s Hanžekovićem se od tada više nije čuo te je tada shvatio da ga je prevario jer je, kako se navodi u tužbi, ‘prijevarno stekao onu imovinu koja predstavlja 44,1 posto udjela u trgovačkom društvu EPH’. Nakon toga, u ožujku prošle godine podnio je tužbu.

No, s druge strane, Hanžeković u odgovoru na Pavićevu tužbu tvrdi da se u cijelosti protivi tužbi i postavljenom tužbenom zahtjevu. Tvrdi i da je pravno neosnovan stav da Termsheet predstavlja ugovor nego je dokument koji ‘po sadržaju i obliku ne predstavlja obvezujući ugovor već plan neobvezujućih aktivnosti za njegove sudionike’. Osim toga, optužuje i Pavića da je nakon potpisivanja Termsheeta “podizao radnje na štetu EPH kako bi nezakonito oslobodio obveze vraćanja zajma društvu EPH u iznosu od 12,3 milijuna kuna” zbog čega je podnio kaznenu prijavu.

Komentiraj

FOTO:Slavko Midzor/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.