‘ONI KOJI ODREĐUJU BUDŽET ZA HNK TREBAJU ZNATI DA IMAMO MOĆAN ANSAMBL’

Autor:

PIXSELL

Nina Violić, Filip Vidović, Edina Pličanić, Tomislav Petranović, Valentina Fijačko Kobić i Tomislav Mužek dobitnici su ovogodišnjih nagrada Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu za najbolja ostvarenja u dramskim, baletnim i opernim predstavama. Dodjela nagrada održana je 30. lipnja u Hrvatskome narodnom kazalištu. Nagradu Vladimir Ruždjak za najbolju mušku opernu ulogu dobio je Tomislav Mužek, za ulogu Georga u operi ‘’Ukleti Holandez’’ Richarda Wagnera pod ravnanjem Nikše Bareze u režiji Oliviera Pyja. Tomislav Mužek, 42-godišnji tenor, jedan od najznačajnijih hrvatskih opernih pjevača, dao je intervju Nacionalu.

NACIONAL: Ovu nagradu dobili ste zbog snažne i izazovne uloge u Wagnerovoj operi ‘’Ukleti Holandez’’. Kako vam je pjevati Georga u produkciji HNK?

To je uloga koju sam pjevao zaista često i u mnogo različitih produkcija širom svijeta. No moram priznati, svaki put mi je veliki izazov kad je ponovno pripremam zbog njene kompleksnosti i slojevitosti, pa tako i u vrlo zanimljivoj ideji i režiji Olivera Pyja u Zagrebu. Wagner je, u trenutku kad je stvarao tu operu, bio na glazbeno-povijesnom raskrižju – stvarao se novi smjer u operi – a upravo je uloga Georga (Erika) s muzikološkoga gledišta spoj stare tradicije i novog smjera, tako da morate ujediniti dva stila, dva načina izričaja u jednu cjelinu.

NACIONAL: Može li se ova nagrada povezati i s činjenicom da ste ove godine u svibnju proglašeni Wagnerijancem godine? Što vama Wagner znači i zašto ga toliko volite?

Wagnerijanac godine je nagrada koja se nažalost rijetko dodjeljuje upravo zbog činjenice što se Wagner dosta rijetko izvodi na našim pozornicama. Ove godine dobio sam je zbog interpretacije lika Georga, kao i Nagradu Vladimir Ruždjak. No ta nagrada nije vezana isključivo za Wagnera. Opera je s Wagnerom započela svoju posljednju fazu evolucije koja, eto, traje do danas. Za operu je Wagner isto što i Shakespeare za dramsko kazalište. Wagnera se može voljeti ili ne voljeti, no njegova važnost za razvoj opere i za čitavu povijest glazbe neporeciva je.

NACIONAL: U svibnju ste imenovani Nacionalnim prvakom HNK u Zagrebu, što to znači za vas i vašu karijeru?

Biti nacionalni prvak HNK u Zagrebu velika je čast i priznanje za jednog pjevača, ali ta me titula zapravo još više potiče da održavam svoju kvalitetu na visokom nivou.

NACIONAL: Puno ste pjevali u inozemstvu, kako vidite svoju karijeru? Ima li neotpjevanih uloga koje biste svakako željeli staviti u svoj životopis?

Zadovoljan sam i sretan što nakon gotovo 20 godina inozemne karijere dobivam redovite pozive na svjetske pozornice. To mi je pokazatelj da je ono što radim dobro. Uloga ima puno više nego što ih jedan pjevač u svom životu može otpjevati, tako da sam zahvalan na svakoj novoj koja “pronađe” svoj put do mene.

NACIONAL: Kako vam je u HNK u Zagrebu? Kako ocjenjujete repertoar te nacionalne kuće?

HNK u Zagrebu je kazalište s vrlo moćnim ansamblom i velikim mogućnostima što se repertoara tiče. Mislim da bi ljudi koji određuju budžet za nacionalnu kazališnu kuću toga trebali postati još svjesniji jer s takvim ansamblom možemo se mjeriti i s velikim kazalištima u regiji.

NACIONAL: Kakvi su vam planovi za iduću sezonu i budućnost? Vidite li se u HNK u Zagrebu?

Moj kalendar za sljedeće sezone polako se puni; u Zagrebu se već priprema jedna lijepa premijera, a nadam se da nas takvih mnogo čeka u narednim godinama…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.