Kao najava skorašnjeg One Take Film Festivala, koji će se održati od 21. do 23. listopada u Zagrebu, u subotu se u Gliptoteci HAZU otvara izložba “Kretanje u krug”, koja na temu cikličnosti predstavlja radove devetero hrvatskih autora.

U fokusu radova na izložbi je ciklična forma i kretanje u krug, te istraživanje prelazaka granica među medijima, odnos eksperimentalnog filma, videa i performansa, te mogućnost bilježenja performativnih ponavljajućih radnji unutar statičnih medija – fotografije i grafičkih medija. Izloženi radovi polaze od strukture u kojoj nalaze povod za igru s medijem

Po riječima kustosice izložbe Davorke Perić, izložba se referira na sličan izložbeni projekt koji je prije osam godina organiziran također u okviru One Take Film Festivala.

To se ostvaruje, napomenula je, kroz zajedničku temu koja povezuje čitav festival, a to je simbol beskonačnog koji je ujedno i logo festivala. Kod osvrtanja na prošlu izložbu i recikliranje starog materijala, neke su stvari promijenile, a neki umjetnici na temu drugačije reagirali, dodala je.

Među umjetnicima čiji se radovi predstavljaju na izložbi neki su od najistaknutijih predstavnika suvremene hrvatske video umjetnosti i performansa, Goran Trbuljak, Tomislav Gotovac, Boris Greiner, Dalibor Martinis, Goran Škofić, Tanja Dabo, Marko Ercegović i Vlasta Žanić.

U svom novom video radu “Bez naziva”, Goran Trbuljak bavi se aktualnom temom, snimljenom u Parizu nakon terorističkog napada. Umjetnik bilježi plastične žlice i vilice, pribor za jelo ljudi koji žive na ulici, čime kritički komentira društveni sustav surogata pomoći i svijesti o vlastitoj poziciji u njemu.

Film Tomislava Gotovca “Kružnica” iz 1964. godine prikazuje kružno kretanje kamerom oko svoje osi, strukturalistički eksperiment koji kolažira slike grada Beograda iz bližih i daljeg rakursa, uz nezaobilaznog Glenna Millera.

Od grafičkih radova zastupljena je serija plakata Borisa Greinera “Linija broj 9”, posvećena cikličkom kretanju po ustaljenoj liniji tog tramvaja, što je autorova svakodnevna putanji kretanja u jednom periodu života, te eliptičnom kretanju devet planeta po njihovoj ustaljenoj osi.

Greiner se predstavlja i eksperimentalnim filmom “Novembar”, svojevrsnim hommageom prijateljima, umjetnicima s zagrebačke scene. Film bilježi niz pojedinačnih događaja, koji nisu povezani, već svatko od dvadesetak umjetnika koji se pojavljuju u filmu na kružnoj liniji oko Trga žrtava fašizma izvodi ‘usputni’ performativni čin.

Dalibor Martinis u eksperimentalnom metamedijskom video radu “Open reel” simulira način funkcioniranja medija, te se kroz performativni čin umotava u sam medij, video vrpcu i postaje dio otvorenog koluta, vrteći se na stolici dok mu se video traka na koju je sadržaj snimljen namotava oko glave. Riječ je o videu i performansu izvedenom za video.

Rad Sandra Đukića “Puni krug” snimljen tijekom vožnje automobilom po ulicama istarskog gradića Momjana, a funkcionira kao dokument vremena, prostora i osoba.

Video rad “Sektor” Gorana Škofića uključuje performativni seting stvarnih radnika brodogradilišta na Malom Lošinju koji, raspoređeni u krug dok vare, stvaraju vizualnu kružnu kompoziciju.

Izložit će se i četiri umjetničke knjige Tanje Dabo, u kojima se, pod zajedničkim nazivom “Večer” nalazi po jedna pjesma kojom autorica uspavljuje svoju kćer. Taj projekt označava početak niza umjetničkih knjiga pod nazivom “Arhiv”.

Cikličnost je u video radu Marka Ercegovića nazvanom “Vjetar vrtuljak” obrađena uz pomoć kamere učvršćene na dječjem vrtuljku u gradskom parku, čime je performativnost tog čina prepuštena vjetru i vrtuljku.

U videoperformasu “Vrtnja” Vlasta Žanić se vrti u krug dok ne padne, nakon što padne ustaje i ponovo se vrti i tako u nedogled čime umjetnica progovara o vlastitoj ulozi kao umjetnice, žene i majke.

Izložba “Kretanje u krug” bit će otvorena do 25. listopada, a organizira se u suradnji sa Gliptotekom HAZU, Festivalom vizualnih i audio medija Vizura aperta i Festivalom novih medija Interface.

Festival će najaviti i izložba radova njemačkog konceptualnog umjetnika Floriana Gwinnera koja se održava od 17. do 22. listopada u Izložbenom prostoru Greta, u sklopu festivalskog programa “One Take in Space”.

Taj program izvan konkurencije, a u galerijskim i izložbenim prostorima prikazuje filmove snimljene u jednom kadru. Iz opusa Floriana Gwinnerova, već poznatog zagrebačkoj publici, predstavit će se četiri njegova rada, od kojih se dva video rada, “Trg ispod trga” iz 2005. i recentni “Stvari (Europa)” prvi puta predstavljaju u Zagrebu.

Ovogodišnji, osmi po redu One Take Film Festival u konkurenciji za jednu nagradu – Grand Prix donosi 24 filma snimljenih u jednom kadru.

Festivalski filmski program donosi i tri iranske uspješnice snimane u jednom kadru, a za popratni program priređena je retrospektiva njemačke producentice, redateljice i scenaristice Maren Ade te izbor najboljih filmova s londonskog natjecateljskog programa “One Shot Movie Competition”.

Komentiraj

FOTO:Daniel Kasap/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.