Prema odluci Europskog Vijeća, Hrvatska mora uskladiti zakonodavstvo sa zakonodavstvom Europske Unije do 20. svibnja ove godine. To će utjecati i na postojeće stanje u cestovnom prometu.

‘Hrvatska mora donijeti zakonske i podzakonske akte te njima implementirati dvije direktive. Jedna se odnosi na tehnički pregled motornih vozila, a druga na tehnički pregled gospodarskih vozila. A jednako tako mora se redefinirati i sustav negativnih prekršajnih bodova’, kazao je Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa za Index.

Velika je novost ukidanje nultog tehničkog pregleda prilikom kupnje novog vozila. Oni koji kupe novo vozilo neće morati odmah na tehnički, nego tek poslije dvije godine.

Također se radi na prijedlozima koji će redefinirati sustav negativnih prekršajnih bodova.

‘Vozaču koji u 2 godine prikupi 12 negativnih bodova trajno se oduzima vozačka, a za novu će moći na polaganje tek nakon dvije godine. Dosad bi se nakon 9 negativnih bodova privremeno oduzela, a potom bi mu se vratila. Ova je mjera usmjerena na recidiviste koji često rade prekršaje. Vozač koji normalno vozi nikad neće skupiti 12 bodova. Ovo su samo prijedlozi, a konačan prijedlog imat ćemo za 10 dana’, kazao je Mataija.

Kako piše Index, novosti se uvode i za vozače starije od 65. godine života. Prema prijedlogu Ministarstva zdravstva i Hrvatskog liječničkog zbora, svi stariji od 65 prilikom produženja vozačke, morat će opet na liječnički pregled. Prema sadašnjem zakonu to ne moraju.

‘Planiramo uvesti i to da vozača kojeg smo u kratkom roku ulovili tri puta pijanog za volanom, bez obzira na količinu alkohola u krvi, mora na izvanredan liječnički pregled kako bi se utvrdilo je li sklon alkoholu. Dosad smo to imali samo za one kojima se ustanovi preko 1.5 promila alkohola’, rekao je Mataija.

Komentiraj