Nova sezona HNK Zagreb: Iskustvo izvan svakodnevice

Autor:

 Goran Stanzl/PIXSELL

Hrvatsko narodno kazalište (HNK) u Zagrebu pripremilo je za novu sezonu 2015./16. raznovrstan program bogat premijerama u Drami, Operi i Baletu kojima će nastaviti svoju misiju otvaranja prema novim publikama, s naglaskom na propitivanje problema suvremenog svijeta u dramskom programu, razvoj i dopunjavanje repertoarnih naslova u programu Opere, te originalne koreografske rukopise u programu Baleta.

 “Vokacija je teatra otvarati probleme, pokušati ih razumjeti i prikazati, gledateljima ponuditi orijentaciju u trenutku u kojemu živimo”, istaknuo je ravnatelj Drame HNK Ivica Buljan u najavi programa na mrežnim stranicama HNK-a Zagreb.

Dramsko kazalište izvrće glatku i privlačnu sliku koja nam se nudi kao zbilja i pokazuje simptome manjkavosti sadašnjega svijeta, ono nudi “iskustvo izvan svakodnevice”, drugačiji pogled na stvari i događaje, dodao je.

U novoj sezoni 2015./2016. HNK će publici ponuditi pet dramskih premijera u kojima će “autori i redatelji različitih vokacija i osobitih glasova stvarati u svojim posebnim stilovima, ujedinjeni u užitku razmjene kreacija i iskustava s publikom”.

Zalog za buduće generacije

“Koliko god nasljeđe obvezuje i nužno ga je održavati novim interpretacijama, prednost dajemo onima koji će u budućnosti postati umjetničkom baštinom”, istaknuo je Buljan.

Prva dramska premijera u programu bit će u petak 6. studenoga hrvatsko uprizorenje teksta “Bella figura” Yasmine Reze, “najpopularnijeg, najvoljenijeg i jednako toliko osporavanog imena europske drame”.

Njezin “pogled u lascivne posrtaje srednjega sloja”, prepadnutoga kreditima i pritisnutoga bračnim krizama, a sve s velikim financijskim i emocionalnim očekivanjima potrošačkog društva, u HNK-u Zagreb režirat će “na larsvontierovski način” jedan od najtalentiranijih srpskih redatelja srednje generacije Boris Liješević.

Slijedi u subotu 21. studenoga premijera autorskog projekta Bobe Jelčića “Na kraju tjedna”, u kojemu “svojim posebnim talentom razvija umjetnički postupak temeljen na refleksiji socijalnoga trenutka, inventivno pronalazeći u njemu jezični i scenski materijal, protivno dosada uobličenim strujama”.

Unutarnjim slikama koje ne vidimo, a koje fasciniraju, potičući želje do opsesivnoga, posvećen je rad Pippa Delbona čiji će autorski projekt “Evanđelje” okupiti na praizvedbi 11. prosinca sve ansamble HNK-a Zagreb.

Riječ je o koprodukciji HNK-a Zagreb i Emilia Romagna Teatro Fondazione iz Modene, u suradnji s kazalištem Vidy iz Lausanne, Maison de la Culture d’Amiens – Centre de Creation et de Production, te Kazalištem iz Liegea i Švicarske kinoteke.

Različite etape nastanka predstave bit će praćene snimanjem istoimenoga filma nadahnutoga pokusima, a put između snimanja i snimki postat će integralni dio tog kazališnog djela.

“Ulazak svih ansambala HNK u Delbonovu predstavu ‘Evanđelje’ izraz je naše želje za osuvremenjenjem izraza, novim estetikama, razvojem naših potencijala”, poručio je Buljan.

U drugom dijelu sezone, premijerno u petak 4. ožujka 2016., tekstovi “Žena/Nepobjediva lađa” Josipa Kosora koji “isijavaju eklektičnim žanrovskim jezicima”, doživjet će svoj “dvostruki povratak u suvremenost u viziji redatelja Paola Magellija”.

Kraj dramske sezone 2015./16. središnjeg nacionalnog teatra obilježit će u petak 20. svibnja u Buljanovoj režiji premijera predstave “Tri zime” naše priznate dramatičarke Tene Štivičić, “epske predstave intimističkih ugođaja koja bilježi kolektivna sjećanja u želji da njime stvori materijale za promjenu društvene zbilje”.

Operni laboratorij

Opera HNK-a Zagreb u novoj sezoni želi nastaviti razvoj i dopunjavanje repertoarnih naslova, pa su uz sedam repriznih najavljena i četiri premijerna naslova kojima će se publici predstaviti djela velikih skladatelja, ali i onih popularnih u povijesnom razvoju opere.

“Želja nam je da ta djela budu izvedena kao rezultat ‘laboratorijskoga’ rada, znatiželje i ulaska u najsuptilnije vrijednosti djela sve do njihovih izvorišta”, istaknuo je ravnatelj Opere HNK Nikša Bareza u najavi programa.

Niz od “četiri birana premijerna naslova” otvorit će u subotu 24. listopada premijera opere “Sicilijanske večernje” Giuseppea Verdija u režiji Janusza Kice i pod ravnanjem maestra Bareze.

“Praizvedena 1855. godine u Parizu, prva je grand opera toga skladatelja, vrlo rijetko izvođena, i prema našim spoznajama, to će biti prva scenska izvedba u Hrvatskoj uopće”, istaknuo je Bareza.

Slijedi, u drugome dijelu sezone, u subotu 6. veljače 2016., premijera opere “Figarov pir” Wolfganga Amadeusa Mozarta, u režiji Meksikanca Mauricija Garcije Lozana.

“Velik broj likova dao je Mozartu mogućnost da glazbeno dočara sve moguće inačice ljudskih karaktera i odnosa u kaleidoskopu orkestralnih boja i orkestralnih motiva te pravi psihogram analize najsuptilnijih ljudskih mana i međusobnoga ponašanja. Sve navedeno želimo pokazati ostajući vjerni zakonima Mozartova stila na način kako su se razvijale te spoznaje u posljednjih četrdeset godina”, kazao je Bareza.

Puccinijeva opera “Manon Lescaut” nije bila na repertoaru zagrebačke Opere od 1959., iako se radi o jednome od najvrjednijih i najiskrenijih Puccinijevih ostvarenja, premda mladenačkih. U HNK-u Zagreb režirat će ju francuski kazališni redatelj, scenograf i glumac Dominique Pitoiset, a premijera je najavljena za petak 8. travnja.

“Opera za tri groša” Kurta Weilla i Bertolta Brechta, praizvedena 1928. u Berlinu, čija je premijera u programu u nedjelju 8. svibnja, najavljena je kao “kontrast i obogaćenje” svih ostalih premijernih naslova.

Režiju potpisuje francuski dramski autor, redatelj i koreograf Pascal Rambert, a premijernom će izvedbom ravnati maestro Ivan Josip Skender.

U sklopu programa Opere HNK, Muzička akademija Zagreb postavit će na pozornicu središnje hrvatske kazališne kuće operu “Agrippina” Georga Friedricha Handela, u programu u subotu 16. travnja.

Šaroliki baletni krajolik

Uz brojne reprizne naslove koji su obilježili prethodne sezone baletnog repertoara HNK-a Zagreb, kao što su “Johannes Faust passion”, “Kraljevi bogova”, “Bajadera”, “Orašar”, “Ana Karenjina”, “Giselle” i drugi, ravnatelj Baleta HNK-a Zagreb Leonard Jakovina u novoj sezoni najavljuje tri premijerna naslova koja će publiku središnjeg nacionalnog teatra odvesti na “putovanje šarolikim krajolikom, s vjerom kako ćete zaželjeti da put nikada ne prestane”.

Sezonu baleta otvorit će u petak 13. studenog premijera glazbene koreodrame “Modrobradi” u koreografiji Staše Zurovca na originalnu glazbu suvremenoga makedonskog skladatelja Marjana Nećaka.

“Poznatu legendu baletni će umjetnik Zurovac, poznat po osobenom stilu, postaviti sa sebi svojstvenim senzibilitetom”, napomenuo je Jakovina.

U drugom dijelu sezone, u utorak 19. travnja 2016. premijerno će biti izvedena jedna od najljepših tragičnih romansi svih vremena, “Romeo i Julija” Williama Shakespearea na glazbu Sergeja Sergejeviča Prokofjeva. Najnoviji prikaz toga baleta ostvarit će slavni francuski koreograf Patrice Bart.

Posljednja će premijera nove sezone biti u subotu 4. lipnja novo uprizorenje baleta “Petar Pan” značajnoga hrvatskog skladatelja Brune Bjelinskoga. “Svojim će ga specifičnim koreografskim rukopisom kreirati poznati talijanski suvremeni koreograf Giorgio Madia”, najavio je Jakovina.

Najavljenim programom HNK Zagreb nastavlja putem koji je u protekloj sezoni, prvoj svojeg mandata, intendantica Dubravka Vrgoč definirala kao novi prioritet središnjeg nacionalnog teatra: napraviti zaokret od tradicionalistički postavljenog kazališnog modela prema suvremenom kazalištu prepoznatljiva rukopisa i provokativnih tema koje propituju probleme današnjice.

Intenzivirani su koprodukcije i gostovanja, te uveden niz pažljivo osmišljenih programa najavljivanja novih premijernih naslova, ali i druga prigodna događanja kao što je vođeni obilazak zgrade HNK u pratnji glumaca.

Jedan od novouvednih programa koji je neupitno zagolicao maštu javnosti i naišao na golem odaziv je “Filozofski teatar”, koji u novoj sezoni, među ostalim, najavljuje gostovanje u listopadu istaknute britanske glumice Vanesse Redgrave, pa francuskog filozofa Alaina Badioua te njemačke filmske redateljice Margaret von Trotte.

Važan aspekt privlačenja nove publike ostvaren je i kroz osvajanje novih scena i prostora aktiviranjem druge scene na Velesajmu i “izlaskom” iz zgrade HNK-a.

Na početku ove sezone, u subotu 26. rujna, održat će se “Dan otvorenog trga” po uzoru na pariške “Nuit Blanches” (Bijele noći), koji će biti realiziran u sklopu programa festivala Francuske u Hrvatskoj Rendez-vous.

OZNAKE: HNK, program

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)