Netflix nakratko postao najvrjednija medijska kompanija u svijetu

Autor:

epa05090583 (FILE) A file picture dated 15 September 214 of the French Netflix webpage displayed on a computer screen in Paris, France. Video streamer Netflix on 06 January 2016 went live around the world, adding 130 new countries to its service and launching what Netflix chief executive Reed Hastings called a 'global internet TV network.' The announcement more than triples the number of countries where Netflix is available, from 60 to 190, including the potentially huge markets of India, Russia and South Korea.  EPA/ETIENNE LAURENT

Netflix je u četvrtak, barem nakratko, ponio titulu najvrjednije medijske tvrtke u svijetu, jer je cijena dionice tog diva internetske televizije u jednom trenutku porasla više od 2 posto, pa je tržišna vrijednost te kompanije dosegnula 153 milijardi dolara.

Tako je Netflix nakratko preskočio konkurentsku kompaniju Walt Disney, čija tržišna vrijednost iznosi oko 152 milijarde dolara i koja je već dulje pod pritiskom uspjeha Netflixa u privlačenju pretplatnika u SAD-u i svijetu.

Ipak, do kraja jučerašnjeg trgovanja na Wall Streetu dobitak dionice Netflixa smanjen je na 1,3 posto. Tako je cijena dionice iznosila 350 dolara, pa je tržišna vrijednost tvrtke iznosila oko 151,8 milijardi dolara.

No, neki analitičari smatraju da je samo pitanje vremena kada će Netflix čvrsto prigrabiti titulu najvrjednije medijske kompanije u svijetu.

Naime, cijena Netflixove dionice od početka 2018. godine skočila je oko 80 posto, dok je dionica Walt Disneya u posljednjih 12 mjeseci pala oko 5 posto.

Netflix, osnovan 1997. godine, na tržištu dionica pojavio se 2002. godine kao tvrtka za usluge najma DVD-a, s manje od milijun pretplatnika, dok danas u više od 190 zemalja ima 125 milijuna internetskih pretplatnika na svoje sadržaje.

Cijena dionice te tvrtke snažno raste jer je objavila kako ulaže milijarde dolara u vlastite emisije i filmove, uključujući i pokretanje specijalne platforme i programa s bivšim američkim predsjednikom  Barackom Obamom i njegovom suprugom Michelle.

Tržišni prodori internetskih kanala kao što su YouTube, Amazon i Netflix, prisilili su tradicionalne tvrtke na djelovanje, potičući mnoštvo spajanja i drugih transakcija.

Disney je tako prošle godine objavio kako će prestati izdavati licence Netflixu za određene naslove te da će pokrenuti vlastite internetske pretplatničke opcije. Također je postigao dogovor o kupnji velikog dijela 21. Century Foxa, u nastojanju da proširi sadržaj i ojača te ponude.

Medijska kompanija Comcast, koja već posjeduje NBCUniversal, također je objavila da razmatra ponudu za imovinu televizije Fox.

Kako je moguć cjenovni rat te dvije tvrtke oko Foxa, cijene njihovih dionica posljednjih su dana pod pritiskom.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.