NESEREĆA KOD SLUNJA: Novo vještačenje na suđenju pilotima sudarenih MIG-ova

Autor:

Dusko Marusic/PIXSELL

Prije presude dvojici pilota Hrvatskog raznog zrakoplovstva (HRZ) za sudar dvaju MIG-ova 2010. iznad Slunja provest će se kombinirano vještačenje stručnjaka za zrakoplovne nesreće u specifičnim meteorološkim uvjetima, doznaje se u četvrtak na karlovačkom Općinskom sudu nakon ročišta zatvorenog za javnost.

Dodatno vještačenje zatražio je, nakon što su provedeni svi raniji dokazi, karlovački općinski državni odvjetnik Bruno Kolaković, jer je sutkinja Elma Kaleb Mamić iz spisa, na zahtjev obrane, kao nezakonite izbacila zaključke MORH-ovog Povjerenstva za utvrđivanje uzroka pada MIG-ova tijekom provedbe ‘glavnog obučnog događaja HRZ i protuzračne obrane’. No, kako je ranije istaknuto izbacivanje zaključaka iz spisa ne znači da sud neće uvažiti ništa od spomenutih zaključaka, već će se oni cijeniti isključivo kroz svjedočenje predsjednika Povjerenstva Gorana Strmečkog

Pilotima Igoru Trošelju i Marijanu Kudliku prijeti kazna od jedne do deset godina zatvora jer je nakon sudara zrakoplova, uz veliku materijalnu štetu, jedna osoba krhotinama ozlijeđena na tlu. No, njihova obrana tvrdi da uopće nisu krivi jer zbog nedovoljno obučnih letova i loših meteoroloških uvjeta nisu ni trebali dobiti naredbu da polete.

Odvjetnik Mate Kustura Hini je kazao da su zbog toga piloti u vojno-stegovnom postupku u Splitu oslobođeni odgovornosti za uništenje MiG-ova. U tom se postupku, dodao je, njihova odgovornost vodila kao “svjesnost na razini nemara”, dok se na Općinskom sudu u Karlovcu postupak vodi “kao neizravna namjera”.

Kustura kaže da je sud ovih dana od Državnog hidrometeorološkog zavoda dobio podatke “o lošim vremenskim prilikama na dan zrakoplovne nesreće” pa obrana smatra da im u prilog ide i svjedočenje Strmečkog. On je, naime, u svibnju posvjedočio “da se jedan MIG previše približio drugom, odnosno ušao u njegovu struju zraka i kabinom udario o podvozje drugog aviona i to zato jer su piloti prekršili propisanu proceduru i nisu se međusobno obavještavali o promjenama smjera leta”, ali i da su “čimbenik sudara bili loši meteorološki uvjete i neiskustvo pilota”.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)