Petar Glebov/PIXSELL

Diana Haller u povodu premijere opere ‘Julije Cezar u Egiptu’ u HNK Ivana pl. Zajca

Prošlogodišnji Gala koncert u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci bio je najava opernog debija Diane Haller u njezinu rodnom gradu. Ova 30-godišnja mezzosopranistica jedna je od velikih mladih opernih zvijezda koje iza sebe već imaju respektabilnu međunarodnu karijeru, a od 2009. je u ansamblu Opernog studija pri Državnoj operi u Stuttgartu. Riječkoj publici Diana Haller predstavit će se glavnom ulogom – muškom jer je riječ o baroknoj operi – u “Julije Cezar u Egiptu”, koja će premijerno biti izvedena 7. svibnja.

Diana Haller rođena je 1986. u Rijeci. U rodnom gradu završila je Srednju glazbenu školu u razredu prof. Margarete Togunjac. Pjevanje je nastavila studirati na Konzervatoriju Giuseppe Tartini u Trstu, a potom se usavršavala na Kraljevskoj akademiji za glazbu u Londonu u razredu prof. Anne Howells. S Dianom Haller porazgovarali smo o značenju opere danas, ali i o tome što je potrebno da bi se popularizirala.

Iako se često događa, što je i s njom slučaj, da operni pjevači odu u inozemstvo gdje naprave karijeru pa se vrate u Hrvatsku gdje povremeno imaju koju ulogu, Diana Haller smatra da na odlazak u inozemstvo ne gleda kao nešto negativno.

“I Händel je otišao iz rodnog grada da bi naučio zanat i onda nakon Njemačke i Italije, završio kao stalni građanin u Londonu i tamo etablirao talijansku baroknu operu. Da bi se naučilo, potrebno je putovati i žrtvovati vrijeme”, kaže za Nacional pjevačica koja je, iako ne živi u Hrvatskoj, odmah primijetila nekoliko problema. Osnovni je taj, smatra, što se mladi pjevači ovdje dosta bore s financijskim problemima i to im uvelike otežava daljnji razvoj.

“Hrvatska ima visoko kvalitetne glasove, ali kao svaki dijamant koji nije izbrušen, oni većinom ostaju bez sjaja ili zasjaju na trenutak i brzo se ugase”, tvrdi Diana Haller koja kaže da operni pjevač najviše treba raditi na disciplini. Svojom karijerom u Stuttgartu je zadovoljna jer vladaju jasan red i disciplina s puno rada, a da se pritom istovremeno podržava i naglašava osobnost. Diana Haller dala je i mišljenje o tome kako se danas doživljava opera u svijetu.

“Opera se svakim danom nalazi u natjecanju s medijima. Mislim da opera trenutačno doživljava težak trenutak u cijelom svijetu, a naša zadaća kao pjevača je da zaintrigiramo publiku. Mnogi me zbog toga osuđuju, ali nisam protivnik toga da publika dolazi u trapericama u kazalište. Bitnije je ono što će čuti i vidjeti, nego kako se netko odjenuo”, iskrena je Diana Haller. Prisjeća se da se za operu zainteresirala kada ju je baka odvela na predstavu “Traviate”. Tada je učila klavir i odmah nabavila note kako bi mogla svirati orkestralnu dionicu – bilo joj je 11 godina.

Komentiraj

FOTO:Petar Glebov/PIXSELL
PODIJELI
- rođena u Zagrebu 1978. godine - mr.sc. međunarodnih odnosa - diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu - novinarstvom se bavi od 1999. godine - dosad je radila u Jutarnjem listu, lifestyle magazinu Story, političkome magazinu Aktual - u Nacionalu je pomoćnica glavnog urednika i piše teme iz kulture