Nakon što je Nacional pisao kako je PPD Transport preoteo HŽ cargu posao transporta iz Luke Ploče, Gazprom Eksport objavljuje da su ruski Gazprom i hrvatsko Prvo plinarsko društvo (PPD) potpisali ugovor o isporuci plina u Hrvatsku do 31. prosinca 2027. godine, kojim se Gazprom obvezuje na isporuku jedne milijarde prostornih metara plina godišnje.

Ugovor stupa na snagu 1. listopada i predstavlja produženje kratkoročnog ugovora Gazproma i PPD-a, prema kojemu se od početka 2017. do konca rujna PPD-u dostavlja 1,48 milijardi prostornih metara plina, uz dodatni plan za četvrti ovogodišnji kvartal od 250 milijuna kubika.

Gazprom nije objavio pojedinosti novoga ugovora, no, kako se doznaje, cijena će se oblikovati u skladu s kretanjima na plinskom čvorištu Baumgartenu.

Uz naslov ‘Hrvatska se vratila Gazpromu’, list Kommersant ističe da je ruska kompanija “prvi puta nakon 2010. godine vratila ulogu ključnog dobavljača plina za Hrvatsku”.

Kommersantovi sugovornici iz plinskog biznisa ocjenjuju da je potpisivanje takvoga dugoročnog ugovora netipično za europsko tržište zadnjih godina te da “zrcali odsustvo jasnih alternativa ruskom plinu”.

Napominju da ugovor Gazproma i PPD-a “gotovo u potpunosti pokriva hrvatske potrebe za uvoznim plinom, što pod znak pitanja stavlja realizaciju projekta LNG terminala na Krku, o čemu se konačna investicijska odluka mora donijeti tijekom 2018. godine”.

“Povratak hrvatskih uvoznika dugoročnom ugovoru s Gazpromom, nakon eksperimenata s kratkoročnim ugovorima, pokazuje da i na sjeverozapadnom Balkanu nema ozbiljne alternative ruskom plinu”, smatra Alaksej Grivač iz ruskog Nacionalnog fonda za energetsku sigurnost (FNEB). Po njegovu mišljenju, trenutna praksa revizije ugovora svake dvije do tri godine, utječe na to da se na dugoročne ugovore više ne gleda kao na omču oko vrata potrošača.

Podsjetimo, Nacional je nedavno otkrio kako je HŽ Cargo od 1. rujna ostao bez značajnog dijela poslova željezničkog prijevoza tereta u i iz Luke Ploče jer mu je ugovor o prijevozu sa Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine preoteo privatni prijevoznik PPD Trans. Time je HŽ Cargo koji se ionako bori s ogromnim poslovnim problemima poput nedostatka kvalitetnih lokomotiva, našao u situaciji da će izgubiti i značajan dio svojih prihoda.

Komentiraj

FOTO:Epa
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.