NAKON DEVET GODINA RADOVA: Panama napokon otvorila prošireni kanal

Autor:

epa05392588 A handout picture realeased by the Panama Canal Authority (PCA) shows an aerial view of new Agua Clara locks in the expanded Panama Canal in Panama, 26 June 2016. The Neopanamax cargo ship Cusco Shipping Panama's passage inaugurated the Panama Canal expansion.  EPA/PANAMA CANAL AUTHORITY / HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

Panama je u nedjelju, 102 godine nakon prvog otvorenja, pustila u promet prošireni Panamski kanal nakon devet godina titanskih radova, a svečanosti je prisustvovalo samo 12 od 70 pozvanih državnih čelnika.

Analitičari ocjenjuju da su svečanosti otvorenja prisustvovali nižerangirani čelnici, a što je posljedica skandala nazvanog Panamski dokumenti prema milijunima spisa koji su ‘iscurili’ iz pravničke tvrtke Mossack Fonseca i otkrili kako neki od najbogatijih ljudi na svijetu koriste offshore kompanije za izbjegavanje plaćanja poreza i za pranje novca.

Panamsko ministarstvo vanjskih poslova kaže da je inauguracija proširenog Panamskog kanala diplomatski uspjeh te da su mu prisustvovali predstavnici gotovo svih pozvanih zemalja, uključujući Kinu, Japan, Peru, Južnu Koreju, Kolumbiju i Meksiko kao i uprave svih vodećih brodarskih tvrtki i tisuće Panamaca.

Međutim panamski trgovinski analitičar Ernest Bazan kazao je da je panamski ugled “nažalost pogođen skandalom ‘Panama Papers’ i to je nedvojbeno pogodilo poslovno ozračje, uključujući Panamski kanal”.

Oko 7.50 ujutro po lokalnom vremenu kineski brod “Cosco Shipping Panama”, odabran ždrijebom, ušao je u ustavu Agua Clara na Atlantiku i počeo prvi prolaz vodenim putom dugim oko 80 kilometara te bi trebao izbiti na tihooceansku stranu do 17.00 sati po mjesnom vremenu.

Konzorcij koji vodi španjolski Sacyr i talijanski Salini Impreglio zaduženi su za projekt vrijedan 5,4 milijarda.

Jill Biden, supruga američkog potpredsjednika Joea Bidena, vodila je izaslanstvo Sjedinjenih Država, koje su završile izgradnju kanala 1914. godine. Do 1999. kanal je bio pod kontrolom SAD-a koji je i njegov najveći korisnik.

Od sada će kanal dug 80 kilometara primati brodove s do 14.000 kontejnera, širine do 49 metara i do 366 metara duljine, čime će se utrostručiti kapacitet kanala. Prije su mnogo veći brodovi morali prolaziti Sueskim kanalom koji je bio širi, piše agencija France presse .

Panama se nada za deset godina udvostručiti volumen tranzita koji sada iznosi 330 milijuna tona te utrostručiti prihode sa sadašnjih milijardu dolara.

OZNAKE:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)