Najveći utjecaj žena na gospodarstvo je u Mađarskoj, dok Poljakinje vode najprofitabilnija poduzeća

Autor:

eskills.hr

Tvrtka Bisnode, poznati ponuđač poslovnih informacija uoči međunarodnog Dana žena, pripremila je zanimljivu analizu poduzeća kojima upravljaju žene – bilo kao vlasnice ili kao predsjednice uprava.

Analitičari su osmislili specifičan indeks – Bisnode Index of Woman Influence (BIWI) koji utjecaj žena mjeri kroz četiri osnovna parametra: udio poduzeća kojima upravljaju žene u ukupnom broju poduzeća u pojedinoj zemlji, njihovog udjela u broju zaposlenih, prihoda i dobiti u ukupnom gospodarstvu.

Analiza je obuhvatila pripadnice ljepšeg spola u državama srednje Europe – mjeren je utjecaj žena u Hrvatskoj, Austriji, Češkoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Poljskoj i Slovačkoj.

BIWI indeks pokazuje kako Mađarice imaju najveći utjecaj na gospodarstvo, a slijede ih Poljakinje. U ostalim zemljama je BIWI indeks je ispod prosjeka, a analiza pokazuje kako je među promatranim zemljama najmanji utjecaj žena u Austriji i Češkoj.

Analiza prihoda poduzeća kojima upravljaju žene, pokazala je kako Poljakinje zarađuju u prosjeku 2 posto više od ostatka gospodarstva. U ostalim zemljama poduzeća kojima upravljaju žene prihoduju manje od prosjeka gospodarstva, dok je najveća razlika zabilježena u Njemačkoj.

Hrvatske poduzetnice prihoduju 26 posto manje od gospodarskog prosjeka. Analiza je pokazala i kako u svim analiziranim zemljama žene poduzetnice ostvaruju nižu neto dobit od svojih muških kolega. Najmanja je razlika u Poljskoj, gdje su poduzeća koje vode žene u prosjeku samo 2 posto manje isplativa u odnosu na gospodarstvo.

Promatrajući omjere udjela broja zaposlenih u poduzećima kojima upravljaju žene ili su žene vlasnice, analiza je pokazala kako nema značajnih razlika – u prosjeku tvrtke kojima upravljaju žene zapošljavaju u jednakoj mjeri kao i tvrtke kojima upravljaju muškarci, no najveće su razlike na austrijskom tržištu, dok su ti pokazatelji u Mađarskoj gotovo izjednačeni.

Pogledajte statistički pregled istraživanja Bisnode Index of Woman Influence (BIWI).

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)