Ova presuda pokazuje da prolazi vrijeme u kojem novinari, mediji i javnost trebaju strahovati od visokih pravosudnih dužnosnika

Predsjednik Županijskog suda u Splitu Marijan Miletić izgubio je privatni spor protiv tjednika Nacional, u kojemu je zbog navodnih neistina, uvreda, kleveta i dezinformacija tražio naknadu štete od čak 250 tisuća kuna. U detaljno i opširno obrazloženoj presudi sutkinje Dijane Mađerčić, Općinski sud u Zagrebu potpuno je odbacio njegovu tužbu i potvrdio da je Nacional potpuno profesionalno i korektno postupao kada je u veljači prošle godine u tekstu “Velika odmazda predsjednika Županijskog suda Marijana Miletića” pisao o njegovu radu na ovom sudu. Osim toga, Miletiću je naloženo plaćanje 18.750 kuna parničnih troškova.

Iako je još uvijek nepravomoćna, ova presuda pokazuje da je u Hrvatskoj završilo vrijeme u kojemu bi novinari, mediji i javnost trebali strahovati od visokih pravosudnih dužnosnika i propitkivanja njihova rada – dakako, pod uvjetom da se i oni sami drže profesionalnih standarda.

U presudi zagrebačkog Općinskog suda izrjekom se navodi da je pisanje Nacionala bilo utemeljeno na točnim činjenicama, da su poduzete sve mjere za provjeru njihove točnosti, da je postojao opravdan interes javnosti za ovu temu te da su i nakladnik i novinar Damir Petranović postupali u dobroj vjeri.

U veljači prošle godine Nacional je objavio tekst o previranjima unutar Županijskog suda u Splitu, gdje se veliki broj iskusnih sudaca pobunio protiv “Godišnjeg rasporeda”, dokumenta kojim je Miletić prerasporedio – de facto, degradirao – suce koji su podupirali kandidaturu Nevena Cambija za člana Državnog sudbenog vijeća (DSV), nasuprot njegova favorita za to tijelo Borisa Mimice.

Dio sudaca s dvadesetogodišnjim iskustvom rada na kaznenim predmetima prebacio je na građanski odjel, uz još neke kadrovske rošade – što jest u okviru njegovih nadležnosti, ali je izazvalo golemo nezadovoljstvo na sudu. Stoga je organizirano potpisivanje kolektivnog prigovora koji je na koncu odbijen, ali s druge strane sudac Cambi ipak je izabran za člana DSV-a.

Presuda sutkinje Dijane Mađerčić napisana je na desetak stranica, a sažima sudski spis od gotovo dvije stotine stranica: u dokazima koje je priložio pravnički tim Nacionala nedvojbeno je da su navodi iz Miletiću spornog teksta točni i provjereni i premda je zbog pisanja o toj temi on možebitno osjetio nelagodu – činjenica je da njihova namjera nije bila difamirati i vrijeđati predsjednika suda, nego u javnom interesu čitateljima predstaviti što se zbiva u drugom najvećem sudu u državi.

Također, u presudi je prepoznato da su novinar i redakcija u obradi teme kvalitetno obuhvatili sve moguće aspekte poteza Marijana Miletića i nijednom nisu prešli granicu korektnosti, za razliku od drugih medija koji su pišući o tom slučaju koristili termine poput “sječa glava”, “čistke” i slično. Razlozi zbog kojih se predsjednik splitskog suda odlučio tužiti jedino Nacional i to za iznos koji višestruko nadmašuje uobičajene u sličnim sporovima, nisu javno poznati, ali zahvaljujući stručnosti zagrebačkog suda, pritisak na slobodne medije ovaj put nije uspio.

Komentiraj

FOTO:Ivo Cagalj/PIXSELL
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.