Sindikat Organizacija radnika Croatia Airlines (ORCA), koji okuplja većinom radnike iz redova kabinskog osoblja zrakoplova, pilote i aviomehaničare, ali i druge struke u zrakoplovstvu, najavio je štrajk za 8. kolovoza ove godine, te ocijenio kako je najavljeni štrajk rezultat višemjesečnog odugovlačenja Uprave oko potpisivanja novoga Kolektivnog ugovora. O problemima u toj kompaniji je Nacional iscrpno pisao još u travnju.

U priopćenju što ga je uputio u srijedu navečer sindikat ORCA ustvrdio je kako je “svojim ponašanjem Uprava Croatia Airlinesa izazvala štrajk, a time i pokazala koliko joj je stalo do svojih radnika te, posljedično, do poslovanja kompanije”.

Štrajk jedini način da se Uprava potakne na konstruktivan dijalog

Objašnjeno je kako je vrijeme najavljenoga štrajka uvjetovano radnim opterećenjem i činjenicom da svi negativni efekti upravo sada najviše dolaze do izražaja. Sindikat je ponovio kako je Uprava Croatia Airlinesa izazvala štrajk jer im je uskratila bilo kakvu mogućnost dijaloga pa je, smatra Sindikat. “štrajk očito jedini način da se postojeću Upravu potakne na konstruktivan dijalog”.

Istaknuto je kako ORCA želi potpisati Kolektivni ugovor kojim se transparentno uređuju prava i obaveze iz radnog odnosa, umjesto dosadašnje selektivne i netransparentne primjene iz protekloga Kolektivnog ugovora. Radnicima nije cilj izazvati štetu, već skrenuti pozornost na probleme nacionalnog avioprijevoznika. Podsjeća se da je ORCA pokušao stupiti u pregovore već krajem prošle godine, prije isteka staroga Kolektivnog ugovora, ali bez uspjeha.

Sindikat ORCA ustvrdio je kako poslodavac od osnutka “nije bio blagonaklon prema novom sindikatu i dio problema leži u tome. Dijalog je jedini put do rješenja, a štrajk je naš krajnji napor i legitimno sredstvo za ostvarivanje tog dijaloga, što, vjerujemo, nitko ne osporava”.

Uprava je odbila pokušaje sindikata za konstruktivan dijalog

Uprava se, navedeno je, prema nastojanjima ORCA postavila izuzetno neprijateljski, odbijajući pokušaje sindikata da ostvare konstruktivan dijalog. Isto tako, ocijenjeno je, odbijanje poslodavca da istinski sudjeluje u procesu socijalnoga dijaloga u Croatia Airlinesu te sasluša predstavnike radnika, pokazuje kako Uprava ne mari za transparentnost, dobrobit svojih zaposlenika, a posljedično ni za poslovanje firme. Upornim odbijanjem svih pokušaja sindikata da se ostvari socijalni dijalog Uprava je jasno pokazala da mora doći do ozbiljnih promjena u upravljanju Croatia Airlinesu kako bi sve uključene strane, uključujući i javnost, mogli imati uvida u to kako kompanija posluje i što na to utječe.

Sindikat je uvjeren kako je radnicima prioritet dobrobit kompanije, s obzirom na to da su neki od njih u kompaniji još od osnutka, a uprave dolaze i odlaze. Ocijenio je kako su svi radnici Croatia Airlinesa profesionalci, te da ne treba sumnjati da odgovorno pristupaju svojim radnim zadacima te je zato i neshvatljivo da Uprava ignorira njihova stajališta.

“Profesionalnost i odgovornost svih radnika kompanije, pa tako i članova ORCA dokaz su ovim akcijama ne želimo nanijeti štetu kompaniji, a odgovornost i odluke vezane za štrajk i njegove moguće posljedice po nama leže na Upravi”, istaknuto je.

S obzirom pak na to da se Uprava poziva na uspješnost poslovanja i opstojnost kompanije te prava zaposlenika, u priopćenju se navodi kako bi Sindikat volio čuti odgovore na neka pitanja, kao što su zašto je poslodavac odbijao svakodnevne pregovore sa sindikatima, tezašto nije potpisan međusindikalni sporazum sa SHSZUZ kad ga je ORCA nudila.

Tu su i pitanja – je li pogrešno uvjerenje Sindikata da rade odgovoran i ozbiljan posao u uvjetima nehumane tržišne konkurencije, možemo li se svi složiti da su ljudi bili, jesu i bit će najvrjedniji resurs Croatia Airlinesa, je li istina da je udio troškova rada u ukupnim troškovima u Croatia Airlinesu najniži u odnosu na neposrednu konkurenciju, je li istina da u konkurentskim tvrtkama posade rade u blokovima od četiri ili pet dana pa nakon toga dva do tri odmora, dok u Croatia Airlines rade šest ili sedam dana, a nakon toga slijede tek 36 sati odmora, te je li istina da je kod aviomehaničara utvrđen nezakonit broj prekovremenih sati.

Komentiraj

FOTO:facebook.com
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.