Međunarodni festival suvremene glazbe 29. Muzički biennale Zagreb održat će se od 22. do 29. travnja na nekoliko zagrebačkih kulturnih lokacija, a organizatori najavljuju program koji će publiku Biennala iznenaditi i šokirati, te joj ponuditi i očekivano i neočekivano u sklopu novih programskih smjernica koje isprepliću tradiciju s raznovrsnim i interdisciplinarnim programima.

“Nove programske smjernice isprepliću se s nekim biennalskim tradicijama, a raznovrsnim i interdisciplinarnim programima MBZ teži zadovoljiti publiku raznih generacija i umjetničkih afiniteta – od modernističkih tradicija do posve novih, izoliranih individuacija mladih umjetnika čiji su izričaji izraz vremena u kojem se kao umjetnici probijaju. Kao i svaki put do sada, Biennale će svoju publiku iznenaditi, šokirati, ponuditi joj neočekivano i očekivano”, istaknuo je umjetnički ravnatelj festivala Krešimir Seletković u najavi programa.

Kao prvi programski iskorak, koji se dogodio još na prošlom izdanju te kulturne manifestacije, Seletković izdvaja natjecanje petominutnih formi, pa će tako ove godine Biennale biti otvoren operom prošlogodišnje pobjednice “5-Minute Opera Competition”.

“29. izdanje MBZ-a predstavit će nekoliko iznimno zanimljivih projekata, od kojih je prvi svakako veliko otvaranje i finale natječaja ‘5-Minute Opera Competition’ pokrenutog 2015. Pobjednica natjecanja Martyna Kosecka predstavit će nam svoje novo djelo, operu ‘Klothò’, koja će biti realizirana u suradnji s HNK-om Ivana pl. Zajca u Rijeci i premijerno prikazana u Zagrebu u kazalištu Komediji na otvaranju festivala”, napomenuo je Seletković. redoviti profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Operu režira poljski redatelj Krzysztof Cichenski, a organizatori su posebno ponosni na činjenicu što će upravo na Biennalu biti upriličena premijera djela poljske skladateljice nastalog u suradnji s poljskom autorskom ekipom.

“Također treba istaknuti da je HNK Rijeka spremno odgovorio svim zahtjevima, te će ta opera ostati na njihovu repertoaru. Takve su suradnje među institucijama vrlo važne, pogotovo danas kad je sve teže održati kvalitetan program i privući publiku”, poručio je Seletković.

Za prvo izdanje natjecanja petominutnih formi, “5-Minute Opera Competition”, prijavljeno je 2015. ukupno 91 djelo, a već u njegovom drugom izdanju, na “5-Minute Piano Concerto Competition”, stiže gotovo udvostručen broj prijava iz različitih zemalja – od Sjedinjenih Američkih Država, brojnih europskih zemalja, Japana, Južne Koreje, Meksika, Južnoafričke Republike.

Deset najboljih partitura i izbor pobjednika koji će za MBZ 2019. napisati koncert za klavir i orkestar održat će se u srijedu 26. travnja u Hrvatskom glazbenom zavodu.

Jedan od temeljnih postulata MBZ-a je podupiranje i poticanje međuinstitucionalne komunikacije, zajedničkog osmišljavanja i realiziranja projekata, a od uspješnih suradnji koje su već na biennalskom programu postale tradicija Seletković posebno ističe one sa Zagrebačkom filharmonijom te Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije.

“To su koncerti u Lisinskom koji su ujedno dio biennalskog programa i dio programa Zagrebačke filharmonije te Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a, na kojima ćemo predstaviti domaće glazbene snage, ali i drugoplasirane i trećeplasirane skladatelje s natjecanja ‘5-Minute Opera Competition’. Kad spominjemo domaće snage, Cantus Ansambl, jedan od stupova hrvatske scene suvremene glazbe, nezaobilazan je dio našeg programa, ali neka zasad njihova kreativna iznenađenja ostanu tajna”, kazao je.

MBZ će zagrebačkoj publici donijeti i ponajbolje od europske suvremene scene, pa je tako za njegovo iduće izdanje realizirana suradnja s dva ansambla koja pripadaju najboljim interpretima suvremene glazbe, francuskim ansamblom Intercontemporain, koji je osnovao 1976. Pierre Boulez a danas je ‘rezident’ Pariške filharmonije, gdje više od 30 glazbenika dijeli strast prema suvremenoj glazbi, te njemačkim ansamblom Modern.

“Pod umjetničkim vodstvom sjajnog dirigenta Davida Fulmera, Intercontemporain će nastupiti u Zagrebačkom kazalištu mladih, u istom prostoru u kojem će nastupiti frankfurtski ansambl Modern pod vodstvom Rossena Gergova. Na programu obaju ansambala bit će i djela hrvatskih skladatelja, što je važno za promicanje hrvatske glazbe, te zasigurno velika čast za skladatelje”, napomenuo je Seletković.

Program MBZ-a održavat će se u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, Gradskog kazališta Komedije, ZKM-a, te u Muzeju Mimari, Muzeju za umjetnost i obrt, Zagrebačkom kazalištu lutaka, Teatru &TD i drugdje.

Seletković za njegovo najnovije izdanje najavljuje osvajanje i drugih, neuobičajenih prostora koji će možda postati dio nove tradicije: “Na idućem Biennalu predstavit ćemo potpuno novi i zasad nepoznati koncertni prostor Tunela Grič, za koji skladateljica Ana Horvat i skladatelj Dalibor Bukvić pripremaju iznenađenje uz sudjelovanje ansambla Antiphonus koji se posljednjih nekoliko godina etablirao kao iznimno kreativan i umjetnički visokoprofiliran vokalni ansambl pod vodstvom maestra Tomislava Fačinija. Njihovom će nastupu teatralni element dodati režija hrvatske redateljice Natalije Manojlović”, kazao je.

Riječ je ujedno o programu koji će u subotu 29. travnja zatvoriti 29. Muzički biennale Zagreb. Raspored svih događanja programa 29. MBZ-a bit će objavljivan na mrežnoj stranici www.mbz.hr i na facebook stranici Festivala.

Komentiraj

FOTO:HINA/ HNK/ Mara BRATOŠ
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.