Rusija je u ponedjeljak optužila Veliku Britaniju da je odgovorna za skorašnje zatvaranje bankovnih računa ruskog međunarodnog informativnog kanala Russia Today (RT) i nazvala je to političkom odlukom, što je London opovrgnuo.

Tv-kanal Russia Today, koji emitira na engleskom, arapskom i španjolskom, često je kritiziran kao propagandni medij Kremlja. Taj kanal je u ponedjeljak objavio da ga je banka NatWest, bez objašnjenja, obavijestila da će mu 12. prosinca biti zatvoreni bankovni računi.

“U najkraćem roku zahtijevamo objašnjenja britanskih vlasti”, navelo je rusko ministarstvo vanjskih poslova.

London je u ponedjeljak navečer odbacio optužbe da stoji iza te inicijative.

“Radi se o banci, ona mora odlučiti komu nudi svoje usluge, na temelju procjene rizika”, rekla je glasnogovornica premijerke Therese May. Britanske banke na traženje vlade od veljače 2015. nisu pokrenule nijednu sankciju povezanu s Rusijom.

“Oni su zatvorili sve naše bankovne račune u Velikoj Britaniji. Živjela sloboda izražavanja!”, upozorila je glavna urednica Margarita Simonian na društvenoj mreži Twitter.

Na pitanje nekoliko ruskih medija ona je ustvrdila da se radi o “političkoj odluci” i istaknula moguće veze s britanskom prijetnjom sankcijama Moskvi izrečenom tijekom vikenda u reakciji na opsadu sirijskog grada Alepa.

Zatvaranje tih računa zbiva se u kontekstu krajnjih napetosti koje godinama traju između Rusije i Velike Britanije, kojima su pridonijeli trovanje bivšeg agenta KGB-a Aleksandra Litvinenka, ukrajinska kriza i rat u Siriji.

Komentiraj


FOTO:EPA/HANNAH MCKAY
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.