Plug-in-hibrid zanimljivih karakteristika, uz čiju kupnju dolazi petogodišnje jamstvo, idealan je za ljude koji voze kraće relacije. Mitsubishijev SUV bilježi odličnu prodaju u Europi i zbog činjenice da ima najmanju emisiju CO2 od svih vozila u svojoj kategoriji

Mitsubishi je odavno zakoračio u svijet ekološki prihvatljivih automobila, što će svakako razočarati mnoge poklonike ovog japanskog proizvođača. U kompaniji vjeruju kako je budućnost u električnim i hibridnim vozilima, pa i zadnji model koji je bio sinonim adrenalinske vožnje, popularni Evolution, više nije dio ponude. Mitsubishijeva vozila imaju neka nova lica, poput modela MiEV, malog gradskog automobila pogonjenog isključivo električnom energijom, ali i hibridnog Outlander PHEV-a koji smo imali prilike i voziti.

Većina velikih SUV vozila u prošlosti je „patila“ od manjka ekološke osviještenosti, no Mitsubishi se nada toj promjeni s Outlander PHEV modelom. Kao što naziv sugerira, radi se od plug-in hibridu čiji ga pogonski sustav čini „najzelenijim“ off-road vozilom dostupnim na tržištu.

Plug-in sistem podijeljen je na dva djela – 2.0 litreni benzinski motor sa 121 KS/89 kW te dva elektromotora (svaki na jednoj osovini) čija kombinirana snaga iznosi 60 KS. Maksimalni okretni moment iznosi 190 Nm. Svaki dio sustava može se koristiti za punjenje baterija, ovisno o modu vožnje koji odaberete, no o tome malo kasnije. Maksimalan deklarirani domet vožnje u EV modu iznosi 52 km, a potom se uključuje benzinski motor. Slično kao kod Toyote Prius, samo s većim naglaskom na električnu vožnju i boljom CO2 razinom.

Tri su osnovna moda vožnje; EV, Charging i Saving. EV služi za forsiranje vožnje pomoću elektromotora, pod uvjetom da postoji dovoljno napona u baterijama. Charging mod namijenjen je punjenju baterija te se u njemu vozite kombinirajući struju i benzinski agregat. Saving mod preferira vožnju samo na benzinski motor i čuvanje razine napunjenosti baterije. Postoje i dva moda koji utječu na ponašanje prijenosnog sklopa – ECO mod u kojem je odaziv na gas ublažen te ga je poželjno uključiti ako ste ostali bez napona u baterijama te Braking mod koji regulira koliko regenerativnog kočenja želite. Braking mod ima pet razina koje se kreću od B1, gdje je najslabija rekuperacija kinetičke energije natrag u sustav tijekom kočenja, do B5 gdje je regenerativno kočenje najjače te čak nije ni potrebno koristiti kočnicu osim ako ne želite potpuno zaustaviti automobil. Zanimljiva stvar je da s polugicama mjenjača iza volana možete mijenjati razinu Braking moda te usto i kočiti automobilom bez da pritišćete papučicu kočnice.

U vožnji EV modom Outlander je tih i brz. Benzinski motor ne uključuje se prerano ili se uopće ne pokreće, što ovisi o modu, a elektromotori isporučuju zavidan okretni moment tako da je cijeli automobil unatoč masi većoj za 200 kg od standardnog modela i dalje poletan. Doduše, imali smo veća očekivanja za trenutke kad se uključi benzinski motor jer ne dolazi do očekivanog „uparivanja“ snage elektromotora i benzinskog agregata. Automobil u tom slučaju za pokretanje i ubrzanje do određene brzine koristi elektromotor, a nakon toga benzinski agregat. S druge strane, to je pohvalno jer svakako pridonosi većoj uglađenosti u samoj vožnji. Također, novi Outlander prianja puno bolje na cestu i ima direktniji volan u odnosu na prijašnji model.

Outlander PHEV različito troši. Ako ga vozite na kraćim relacijama po gradu i izvan grada, unutar dometa električne vožnje te ga punite na kućnom priključku, za 100 km imate trošak od približno 8 kn. No ako vam ponestane napona u baterijama i vozite se samo na benzin, potrošnja će vam iznositi od 9 do 11 litara. U prosjeku, ako se vozite na struju i benzin, potrošnja će vam se kretati oko 5 litara, što je pohvalno i prihvatljivo.

Za modelnu godinu 2017. promjene na karoseriji su više kozmetičke naravi, ali najupečatljivija je nova prednja maska koja dizajnerske smjernice vuče iz oblika kaciga starih japanskih ratnika samuraja. Tu su i novi naplatci lake legure, dodatna zvučna izolacija, čvršća karoserija te blage preinake na pogonu i interijeru. Tako u unutrašnjosti više ne možete pronaći standardnu ručnu kočnicu, nego se umjesto nje smjestila tipka za električnu, centralna konzola je dobila bolju i pod prstima ugodniju plastiku s umecima te ono najvažnije – infotainment sustav je dobio poboljšanje pa je sad puno responzivniji.

Sjedala su u kombinaciji kože i antilopa, grijana i električno podesiva, dovoljno udobna za dulja putovanja, a lako je pronaći i dobru poziciju za volanom. Kabina je prostrana i petoro ljudi može se udobno smjestiti bez većih problema.

Još jedan plus dajemo odličnoj preglednosti, A stupovi dovoljno su tanki da ne zaklanjaju previše pogled, dok je mrtvi kut poprilično mali, s obzirom na velike staklene površine.

Tu je i nadzor mrtvog kuta koji lampicom signalizira u retrovizoru i pored brzinomjera situaciju kad vam se netko nalazi u mrtvom kutu.

Kako je popis dodatne opreme poduži, što i priliči automobilu tog cjenovnog ranga, spomenut ćemo samo stavke poput aktivacije bez ključa, komanda za radio, bluetooth sustava i tempomata na volanu, radarskih senzora za parking sprijeda i straga, kamere za parkiranje, Bi-LED svjetala i upozorenja za prilaz vozila straga. Jedini minus za neke mogao bi biti nedostatak navigacije i radarskog tempomata, ali kako Outlander PHEV prvenstveno nije zamišljen kao vozilo za autoput i duga putovanja, nama ne smeta. Odličan i prostran automobil zanimljivih karakteristika kojem u prilog ide i petogodišnje jamstvo. Početno visoku cijenu donekle ublažava mogućnost ostvarivanja poticaja pri kupovini plug-in hibrida od 50.000 kn.

Komentiraj