Sažeto izdanje pariške izložbe “Pierre Boulez”, posvećene tom velikom francuskom skladatelju, dirigentu i teoretičaru, otvorio je u utorak navečer u predvorju kina Studentskog centra u Zagrebu, ministar kulture Berislav Šipuš, u nazočnosti francuske veleposlanice u Hrvatskoj Michele Boccoz.

Izložba u okviru manifestacije “Rendez-vous”, festivala Francuske u Hrvatskoj, prilagođeni je oblik izložbe koja je proljetos postavljena u Pariškoj filharmoniji, u povodu obilježavanja 90. rođendana Pierrea Bouleza. Koncipirana je prema odabranim Boulezovim djelima koja prati kronološki i ukazuje na poveznice Boulezovoga glazbenog rada s tekstovima i slikama, odnosno s piscima, slikarima i redateljima njegovog doba. Izložba predviđa i niz “postaja” na kojima se mogu slušati i gledati odabrani glazbeni primjeri i ulomci iz razgovora i filmova.

‘Putem djela kojeg slušamo, izvodimo ili skladamo trebamo osjećati duboko poštovanje pred samim postojanjem, kao da se radi o pitanju života ili smrti’, citirala je Bouleza francuska veleposlanica Michele Boccoz te naglasila da taj citat svjedoči o potpunom i bezgraničnom predanju Bouleza glazbi.

 

  • Na svečanom otvorenju izrazila je zadovoljstvo što upravo Studentski centar ugošćuje izložbu u počast francuskom skladatelju i dirigentu i jednoj od najutjecajnijih osoba suvremenog, glazbenog, intelektualnog miljea.

 

“To će novim generacijama omogućiti da spoznaju svu veličinu utjecaja tog važnog skladatelja na povijest glazbe 20. i 21. stoljeća”, rekla je francuska veleposlanica. Zahvalila je ministru Šipušu rekavši kako znade da mu je posebice stalo do te izložbe, s obzirom da mu glazba u životu zauzima posebno mjesto, i da potiče suvremenu glazbu u Hrvatskoj, posebice djela Pierra Bouleza.

Ministar Šipuš zahvalio je organizatorima koji su se odvažili ući u taj projekt i izložbu koja je bila u Parizu, a daje ‘točku na i’ Boulezova stvaralaštva i putovanja, od kraja Drugog svjetskog rata do danas.

“Ta avantura zabilježena je u Zagrebu u sažetom izdanju, a to nam je bilo stalo. Zagreb je to dužan francuskoj glazbi, Boulezu i prema samom sebi”, rekao je ministar.

Podsjetio je da je daleke 1961. u Zagrebu rođen Muzički biennale, a 1963. Tribina muzičkog stvaralaštva u Opatiji gdje je nekoliko ‘čudnih ljudi’ predvođenih Kelemenom, u komunističkom mraku, odlučilo novoj glazbi dati mjesto govora.

“Izložbom dajemo obol i njima, zahvaljujemo profesorima koji su nas mnogo naučili. I danas, u 2015., ova izložba može postaviti puno pitanja, novoj muzikološkoj i stvarateljskoj generaciji. Dobro je da kolege, učenici i studenti svih umjetničkim akademija upoznaju renesansnog čovjeka koji je imao nebrojene interese i velik politički utjecaj u svojim najboljim i najsnažnijim stvaralčkim godinama”, rekao je Šipuš.

Pierre Boulez studirao je na Pariškom konzervatoriju, a snažan su utjecaj na njegov rad imali Olivier Messiaen i René Leibowitz. Njegova djela vezana su za pentatoniku i serijalizam, te razna eksperimentranja u modernoj glazbi, a radio je i mnogo elektroničke glazbe. Kao dirigent, radio je sa svim velikim orkestrima kao sto su Berlinska, Bečka i Londonska filharmonija, a bio je i glazbeni direktor Njujorške filharmonije.

Kustosica zagrebačke izložbe je Marta Kiš, a izložba će u SC-u biti otvorena do 18. rujna.

Komentiraj

FOTO:HINA / Tomislav PAVLEK
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.