Motovun Film Festival (MFF) ponovno na motovunsko brdo filmova, ove godine od 26. do 30. srpnja, donosi presjek najboljih europskih uradaka koji su, prema ocjeni organizatora, ostali pomalo nezamijećeni od strane ‘art mainstreama’, a za publiku su napravili i izbor ponajbolje produkcije iz Hrvatske i njenog susjedstva.

Jedan od gostiju Motovuna bit će nagrađivani slovenski filmaš, Damjan Kozole, koji dolazi s novim filmom “Noćni život”, trilerom koji istražuje tamnu stranu Slovenije i skrivene živote ‘pobjednika tranzicije’. S tim je filmom redatelj nedavno osvojio nagradu za najbolju režiju na festivalu u Karlovyim Varyma, stoji u najavi MFF-a.

Iz regije dolazi još jedan film o mračnoj i neistraženoj strani društva – “Dobra žena” Mirjane Karanović, redateljski prvijenac jedne od najpoznatijih glumica postjugoslavenskih prostora, nastao u hrvatskoj produkciji, za koji je nagrađena na festivalu u Puli. Film propituje važnu i provokativnu političku temu, dogovornu šutnju o ratnim zločinima, a svjetsku je premijeru imao na Sundanceu u Park Cityju.

Na Sundanceu je bila i drama “Neke žene” američke indie redateljice Kelly Reichardt, najavljen kao “mali sentimentalni mozaični kolaž od tri priče” koji spajaju tri velike glumačke zvijezde – Laura Dern, Michelle Williams i Kristen Stewart.

Hrvatska redateljica Snježana Tribuson dolazi s melodramom “Sve najbolje”, snimljenom u autoričinom prepoznatljivom stilu, no ovaj put s elementima opere. Za svoj je novi film Tribuson na ovogodišnjem festivalu u Puli osvojila tri Arene.

Argentinski film “Klan” gangsterska je kronika nastala prema istinitim događajima o obitelji Puccio koja iza fasade dobrostojeće buržujske obitelji skriva tajnu o otmicama bogataša koje skrivaju u vlastitoj kući. Film je smješten u kontekst posljednjih godina argentinske vojne diktature i ranih dana povratka u demokraciju, a zahvaljujući intrigantnoj temi već je postao najgledaniji argentinski film svih vremena.

“Poezija bez kraja” je psihodelični autobiografski film legendarnog filmaša, stripaša i ateističkog mistika Alejandra Jodorowksog. To je drugi u nizu njegovih filmskih memoara koji kroz lik mladog Alejandra prikazuje Santiago sredinom prošlog stoljeća. Odrastanje dječaka u procjepu između očekivanja strogog konzervativnog oca i vlastite želje za poniranjem u boemski svijet pun seksa i nasilja prošaran je tipičnim redateljevim elementima fantazmagorične taštine i strip-realizma.

Organizatori napominju i da, kao odgovor na aktualne događaje u Hrvatskoj i Srednjoj Europi, a “u ozračju sumorne eskalacije nacionalizma, klerikalizma i netolerancije” inzistirali na filmovima na temu rodnih manjina, poput “Vive” ili “Tangerine”, koji otvara ovogodišnji festival.

U tom smislu važan je i ruski film “(M)Učenik” Kirila Srebrenikova, smješten u mikrokozmos jedne kalinjingradske gimnazije. Taj film, ističu organizatori, točno pripovijeda u kakvom svijetu smo se tijekom 2016. probudili, “u svijetu u kojem su oni koji agresivno mašu religijom nasrnuli na sve stečevine laičke modernizacije. A to su stečevine koje će Motovun uvijek braniti”.

S obzirom na to da je Jim Jarmusch nakon projekcije u Cannesu odličio premontirati svoj film “Gimme Danger” o Iggyju Popu i njegovim Stoogesima, sva dogovorena prikazivanja, uključivši i motovunsko, su do daljnjega blokirana. MFF će novu verziju filma prikazati čim redatelj to dopusti.

Komentiraj

FOTO:FaH
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.