Njemački proizvođač predstavio je u Frankfurtu futuristički koncept “Intelligent Aerodynamic Automobile” (IAA) koji mijenja aerodinamičke karakteristike ovisno o brzini kojom se kreće.

Automobil, koji dizajnom podsjeća na sljedeću generaciju kupe-limuzine CLS, ima koeficijent otpora zraka 0,19, zahvaljujući karoseriji čiji se zadnji dio automatski modificira pri brzinama iznad 80 km/h, a vozilo tada prelazi iz takozvanog “dizajn” moda u “aerodinamički” mod.

66908360555f7d6d22b01b708387553_origOsam pokretnih segmenata na stražnjoj strani vozila povećavaju dužinu automobila za 390 mm, dok se istovremeno zakrilca na branicima pomiču za 25 mm na prednjem i 20 mm na zadnjem dijelu vozila, kako bi se poboljšao protok zraka u vožnji pri većim brzinama.

Automobil u 'aerodinamičkom' modu
Automobil u ‘aerodinamičkom’ modu

Kada je parkiran, Mercedesov koncept dugačak je 5.040 mm, dok se u “aerodinamičkom” modu njegova dužina povećava na 5.430 mm.

Širina vozila je 1.995 mm, a visina 1.305 mm, dok je razmak između osovina komfornih 2.975 mm (desetak cm više nego kod aktualnog Mercedesa CLS).

8005220755f7d6d2cec9a206687136_origSvojim dizajnom, unutrašnjost prati futurističku filozofiju koncepta.

Proizvođač objašnjava kako su neki elementi preuzeti od aktuelne S klase (limuzine i coupea), poput velikih multimedijalni ekrana, koji obavljaju i funkciju instrument table, i ventilacijskih otvora.

196965737255f7d6d30d0a2623823141_origPredviđena je i “komunikacija” s drugim vozilima i izvorima informacija, poput Interneta (pomoću Car-to-X tehnologije), kako bi se poboljšala sigurnost u vožnji.

Koncept IAA je pogonjen benzinsko-električnim hibridnim sustavom čija kombinirana snaga dostiže 279 ks (205 kW), dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.

29754241855f7d6d336ce2414080629_origU “dizajn” modu automobil može prijeći 62 km, samo uz pomoć električne energije, dok se autonomija na struju povećava na 66 km kad se aktivira “aerodinamički” mod.

Emisija ugljikovog-dioksida u prvom slučaju iznosi 31 g/km, a u drugom 28 g/km.

Komentiraj