Teatrologinja i kazališna kritičarka Sanja Nikčević u novoj knjizi polemizira oko Krleže i njegove ostavštine. Piše da je za neke taj hrvatski autor bio sinonim slobode, dok je za druge Krleža bio simbol onemogućivanja ulaska drugih pisaca u književni kanon
Na jednom stručnom skupu razgovarala sam s profesoricom hrvatskog jezika koja mi je rekla da se u Hrvatskoj drame Miroslava Krleža dovoljno ne igraju u kazalištu. Odgovorila sam joj da sam samo te godine gledala šest premijera predstava koje su nastale po njegovim tekstovima. Na trenutak je zastala da bi potom rekla da se ne igraju njegove rane drame. Tada sam shvatila da je teza o tome da se Krleža ne izvodi u kazalištu toliko ušla u svijest ljudi da je prihvaćena kao samorazumljiva istina koja funkcionira kao reklama. Sto puta se nešto ponovi i svi povjeruju da je to istina”, opisala je Sanja Nikčević za Nacional jednu od situacija koje su je navele da se esejistički pozabavi fenomenom pisca Miroslava Krleže…
Komentari