Matica umirovljenika zatražila je u subotu od Vlade da najhitnije intervenira i spriječi, kako ističu, manipulacije državne Hrvatske poštanske banke, koja je ovog mjeseca onemogućila redovnu isplatu mirovina najsiromašnijim umirovljenicima, a ostale je banke Matica pozvala da se s većom osjetljivošću ponašaju prema klijentima treće dobi.

“Nedopustivo je da je ta banka u prodaju svojih potraživanja nekim kompanijama za naplatu dugova uključila zatvaranje čak i zaštićenih računa za najmanja potraživanja, a to znači za sirotinju, uglavnom umirovljeničku, s dugom od svega 200 kuna pa čak i onih ispod 100 kuna”, ističe u priopćenju Matica umirovljenika.

Pojašnjavaju kako i onaj tko je ostao dužan tako mali iznos, ne može podići prvog u mjesecu mirovinu u toj banci na temelju ugovora koji je s njom potpisan. Takav jednostrani potez ne može se dogoditi u pravno i pravedno uređenom sustavu bez obzira na visinu mirovine, osobito kada je ona najniža, upozoravaju.

“Tisućama umirovljenika koji su u najtežem položaju su zatvorili zaštićene račune i onemogućili im da dobiju mirovine, a potraživanja prodali kompanijama utjerivačima dugova. Dakle, onim tvrtkama kojima je u prvom planu profit, a ne bar minimalna socijalna osjetljivost prema najsiromašnijima”, navodi Matica.

Takvim se potezima pogoduje bogatijima, a drastično kažnjava sirotinja, koje najviše ima u umirovljeničkoj populaciji, ističe Matica i podsjeća da prema službenim podacima u Hrvatskoj ima više od 1,2 milijuna umirovljenika.

“Zašto je državna banka bešćutno i jednostrano zatvorila klijentima i zaštićene računa na koje imaju zakonsko pravo, a zaštita nije stigla ni od koga iz službenih državnih organa, iako je Hrvatska ustavom definirana kao socijalna država”, pita Matica u priopćenju koje je potpisao predsjednik Josip Kovačić.

Smatraju da je ovakvo ponašanje banke, koja u većinskom vlasništvu države, nedopustivo i pozivaju sve druge banke da se s većom osjetljivošću ponašaju prema klijentima treće dobi.

“Primijećeno je da birokratski pristisci dolaze i iz nekih drugih banaka kao i zahtjevi za ispunjavanjem stalno novih obrazaca. Ljudi treće dobi nisu ni toliko pokretni niti u mogućnosti da neprestano nešto mijenjaju ili dopunjuju nakon potpisanih ugovora, posebno ako im se određuju bilo kakvi, a uglavnom kratki rokovi”, upozorava Matica.

Ako to ne prestane, najavljuju da će zajedno s drugim umirovljeničkim asocijacijama pokrenuti inicijativu da se u Hrvatskoj osnuje nova banka specijalizirana za umirovljenike kakvih, kažu, u svijetu ima, na zadovoljstvo tih banaka i njihovih starijih klijenata.

Komentiraj


FOTO:HINA/ Daniel KASAP / dk
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.