Bangkok je najposjećenija destinacija u svijetu po broju međunarodnih posjetitelja prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 132 najposjećenija grada iz cijelog svijeta.

Ova studija pruža uvid u broj posjetitelja u 2016. godini, ali i uvid u najbrže rastuće gradove kojima su putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta te u način na koji ljudi putuju te troše na putovanjima diljem svijeta.

Najposjećenije su azijske i europske metropole

Pet najposjećenijih destinacija u 2016. godini su azijski i europski gradovi. Nakon Bangkoka s 19,41 milijuna posjetitelja koji su prenoćili u gradu, slijedi London s 19,06 milijuna posjetitelja. Na trećem mjestu je Pariz s 15,45 milijuna posjetitelja, a potom slijede Dubai s 14,87 i Singapur s 13,11 milijuna posjetitelja. Očekuje se da će svi ovi gradovi u 2017. ostvariti rast broja posjetitelja.

U prvih 20 odredišta nalaze se i Hong Kong, Barcelona, Amsterdam, Milano, Taipei, Rim, Osaka, Beč, Šangaj i Prag. Kad je riječ o Europi, najposjećeniji su redom London, Pariz, Istanbul, Barcelona, Amsterdam, Milano, Rim, Beč, Prag i Dublin.

Gradovi pokreću gospodarski rast

Index pokazuje da je rast međunarodnih putovanja i potrošnje na putovanjima u najposjećenijim destinacijama veći od rasta svjetskog BDP-a te su za najveći dio ovih gradova upravo putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta. Naime, globalno je BDP rastao 21,8% od 2009., a potrošnja međunarodnih posjetitelja se u istom razdoblju povećala 41,1% te je više od polovice najposjećenijih destinacija zabilježilo rast potrošnje konzistentan ili veći od rasta BDP-a. Predvodnik je Dubai u kojem potrošnja posjetitelja čini 30,3 posto BDP-a. Dubai predvodi i ljestvicu destinacija prema iznosu potrošnje – čak 28,50 milijardi američkih dolara, a nakon njega slijede New York s 17,02 milijardi te London s 16,09 milijardi.

U prvih 20 odredišta po potrošnji nalaze se i Miami, Madrid, Los Angeles, Kuala Lumpur, Sydney, San Francisco, Hong Kong, Istanbul, Šangaj i München.

Azija i Bliski istok postaju sve važniji elementi globalne ekonomije

Razlike među prvih 10 najposjećenijih i prvih 10 najbrže rastućih destinacija ukazuju na to da se destinacije u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku profiliraju kao odredišta budućnosti i sve važniji elementi globalne ekonomije. Najveći rast bilježe Osaka (24%), Chengdu (22,7%) i Colombo (20,3%).

Bukurešt na 18. mjestu s rastom od 10,4% te Lisabon na 20. mjestu s rastom od 10,2% su jedini europski gradovi među 20 najbrže rastućih destinacija. Rast broja posjetitelja u razdoblju 2009.-2016. u Europi, između ostalih, bilježe i Sofija (9,4%), Varšava (9,4%) i Budimpešta (8,6%).

Turisti većinom putuju radi razonode, a potrošnja značajno varira s obzirom na destinaciju

U 20 najposjećenijih gradova više posjetitelja putuje zbog razonode, osim kad je riječ o Šangaju u koji gotovo polovica (48,4%) posjetitelja dolazi poslovno. S druge strane, u Kuala Lumpur čak 92,2% turista dolazi radi odmora. Posjetitelji u restoranima najviše troše u Seulu (47,7% potrošnje na putovanju), Istanbulu (33,6%) te u Pragu (29,3%), a na kupnju više troše kad su u Londonu (46% potrošnje na putovanju), Osaki (43,4%) ili Tokiju (43,1%). Smještaj može biti najveći trošak pri posjeti Parizu (44,8% potrošnje na putovanju), Milano (40,4%) i Rim (40,4%). Zahvaljujući učinkovitim sustavima prijevoza, na ovu stavku najmanji uvid u potrošnji odlazi u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) te u Hong Kongu (4,6%).

“Sve više ljudi posjećuje gradove zbog razonode ili iz poslovnih razloga, a znamo da u njima traže iskustva prilagođena njima. Gradovi koji zadovolje ova očekivanja će postati još posjećeniji i ostvarivati koristi koje donose povećani broj posjetitelja te njihova veća potrošnja“, rekao je Carlos Menendez, predsjednik za poslovna partnerstva u kompaniji Mastercard.

Mastercard je prepoznao važnost uloge gradova kao trgovinskih središta te zato radi s vladama i gradovima s ciljem pojednostavljenja pristupa ključnim uslugama poput javnog prijevoza, ulazi u partnerstva s izdavateljima kartica kako bi putovanje učinili ugodnijim te nudi iskustva korisnicima kartica preko platforme priceless.com.

Komentiraj