Druga generacija Ford Edgea već je dvije godine poznata američkim kupcima.

Više od 480 centimetara dug SUV gotovo je potpuno različit automobil od onoga koji se prodaje preko Atlantika. Ford je svoj najveći terenac temeljito prilagodio ukusima Europljana, a jedino što u potpunosti dijeli s tamošnjim SUV-om jest Fordova globalna C/D platforma koju koriste Mondeo, S-Max i Galaxy, kao i dizajn.

Hrvatska je među četirima europskim državama koje su zabilježile rast od preko 40 posto u prodaji SUV vozila. Rast prodaje gradskih terenaca nije vezan samo za kompakte modele, nego raste i potražnja za velikim luksuznim primjercima, što je svakako bio signal Fordu da lansira Edge ne europsko tržište.

Ford Edge je odvažno odabrao suparnike u modelima kao što su VW Touareg, Mercedes GLE, BMW X5 i Jeep Grand Cherokee. Na prvu zvuči malo preambiciozno, ali ulaskom u vozilo i dojmom koji ostavlja već u prvim kilometrima, sasvim opravdano.

Iako je SUV kratica za Sport Utility Vehicle, novi Ford Edge nije svoju pozornost usmjerio
sportskim karakteristikama, nego udobnosti vožnje. Edge je naglasak stavio na što spokojnije krstarenje cestama, bez obzira na njihovu konfiguraciju. Ford je napravio dobar posao sa svojom SUV uzdanicom koju je izvrsno dotjerao za europske kupce. Tako da je Edge dobio na udobnosti ovjesa, preciznosti i osjetljivosti upravljača i nizom naprednih tehnoloških dodataka koji su interesantni zahtjevnom i pomalo razmaženom europskom kupcu.

Vizualni dojam je impresivan i jasno odaje američke korijene, tako da Edge ima impozantnu prednju masku koja daje malo kamionskog karaktera. Mišićavost karoserije dodatno je naglašena pregibima po prednjem poklopcu i duž cijele bočne linije koja svoj vrhunac doživljava nakošenim stražnjim staklom i 19-colnim kotačima.

Očekivano, vanjski gabariti od 481 centimetar (svega nekoliko manje od BMW-a X5)
osiguravaju i puno prostora u unutrašnjosti za pet putnika i ogromnim prtljažnim prostorom koji varira od 602 do 1847 litara. Putnike će na stražnjoj klupi dočekati izniman prostor za koljena i ramena, tako da će i oni većeg rasta bez problema uživati u udobnosti koju ovaj model pruža.

Osim udobnosti, Edge donosi i uistinu puno naprednih rješenja, kao što je vrlo inventivan
Active Noise Control sustav koji putem triju mikrofona “sluša” nepoželjne zvukove i
zatim ih poništava emitiranjem kontra-zvukova iz zvučnika. Rezultat je iznimno tiha i uglađena vožnja koja je zbog nedostatka buke gotovo na razini luksuznih limuzina.

Vrlo dojmljiv ugođaj u kabini, zavidna završna dorada i sva sila tehnoloških dodataka
guraju Ford Edge u klasu premium SUV-ova. Ergonomija i položaj za upravljačem su vrlo
dobro pogođeni, a vozač se osjeća kao kapetan broda. Preglednost i dostupnost opcija središnje konzole su izvanredni. Odlikuje ga nevjerojatan popis standardne opreme, a i impresivna lista dodatne koja bi do prije nekoliko godina bila prava znanstvena fantastika.

Pored sustava koji automatski koči u slučaju da je sudar neizbježan, Ford Edge nudi niz drugih naprednih tehnologija, poput sustava koji čita prometne znakove i automatski sprečava prekoračenje brzinskog ograničenja.

Zatim su tu adaptivna LED svjetla koja automatski sprečavaju zasljepljivanje vozača
u suprotnom smjeru, sustavi koji veliki SUV automatski parkiraju te upozoravaju u slučaju da na izlasku s parkirnog mjesta nailaze druga vozila, sustavi koji pomažu zadržavanju voznog traka ili upozoravaju na vozila u “mrtvom kutu”, kao i napuhavajući stražnji sigurnosni pojasevi.

Benzinski V6 agregati ostali su u Americi, a Europljanima je ponuđen četverocilindrični
dizelaš u dvjema verzijama, sa 180 i 210 KS (biturbo). Za slabiju verziju predviđen je ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok uz snažniju serijski dolazi automatski mjenjač s dvjema spojkama.

Na testu smo imali priliku voziti dizelski agregat sa 210 KS s automatskim mjenjačem s dvjema spojkama. Iako ima tek šest stupnjeva, sasvim dobro obavlja svoj posao i apsolutno zadovoljava preciznošću i brzinom koja još više do izražaja dolazi u sportskom režimu vožnje. Njegovih 210 KS i 450 Nm dovoljno je za ubrzanje do 100 km/h u 9,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 211 km/h. Premda se na
papiru rezultat ne čini impresivnim, performanse su u stvarnosti vrlo dobre.

Potrošnja na testu u gradskoj vožnji iznosila je 9,8 litara, a na otvorenoj cesti 7,6 litara, što za vozilo ove snage i mase nije pretjeran rezultat. Vjerujemo da uz malo discipliniraniju vožnju taj rezultat može biti i bolji.

Ford Edge je izvrstan automobil koji je pravi užitak voziti. Smatramo kako je Ford napravio dobru odluku posvetivši se udobnosti u vožnji, a ne stvaranju sportaša, što je trend kod konkurenata.

Preporučili bismo ga vozačima koji prije svega žele uživati u ležernoj vožnji uz obilje prostora i naprednih tehnoloških dodataka.

Komentiraj