Končar-Električna vozila završio je s proizvodnjom još jednog, 10. po redu elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz, koji će Hrvatske želježnice uskoro pustiti u promet, nakon čega će započeti proizvodnju elektromotornih vlakova za gradsko prigradski prijevoz, rečeno je u srijedu prilikom obilaska novoizgrađenog vlaka.

Time je okončana prva faza realizacije ugovora koji je ta tvrtka iz sastava Končar grupe sklopila s HŽ Putničkim prometom u siječnju 2014. Ugovorom je predviđena gradnja 44 nova vlaka, 32 elektromotorna (16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz), te 12 dizel-električnih vlakova, ukupne vrijednosti 1,63 milijarde kuna. Prvi iz serije tih vlakova pušten je u promet 9. travnja ove godine.

 

  • Nakon isporuke 10 vlakova za regionalni prijevoz, Končar nastavlja s proizvodnom elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet.

 

“Na sreću, domaći koncern Končar dobio je posao izgradnje novih vlakova, što je 2.000 izravnih ili neizravnih radnih mjesta. To je jedna dobra hrvatska priča”, kazao je u srijedu ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić prilikom obilaska novog vlaka.

U Končaru naglašavaju da je riječ o najmodernijem niskopodnom vlaku, koji vozi brzinom do 160 kilometara na sat i zadovoljava sve europske standarde i norme, te se odlikuje visokim stupnjem pouzdanosti zbog primjene novih tehnologija.

Nakon isporuke 10 vlakova za regionalni prijevoz, Končar nastavlja s proizvodnom elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet. Prvi vlak iz te serije bit će pušten u promet početkom listopada ove godine, a do kraja godine bit će isporučen i prototiop dizel-električnog motornog vlaka.

“Uvjereni smo da će kroz izvjesno razdoblje ti vlakovi osim u Hrvatskoj biti prisutni i na tržištu u regiji, jer je riječ o proizvodu visoke kvalitete i prihvatljive cijene. To će ujedno značiti i nova zapošljavanja, jer se na takvim složenim projektima angažira čitav niz partnera, kooperanata i podizvođača”, kazao je Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar-Električna vozila. Dodao je da samo na ovom projektu radi oko 100 kooperanata.

Na upit novinara radi li tvrtka Gredelj kao kooperant na projektu, Bahun je kazao da je radio onoliko koliko je mogao, s obzirom da je riječ o velikom komercijalnom ugovoru i da je u stečaju.

Ministar Hajdaš Dončić nije želio komentirati slučaj Gredelja.

Komentiraj

FOTO:FaH
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.