Prošlo je godinu dana otkako je bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien u jednoj od metro postaja linije U2 instaliralo postrojenje za efikasnije korištenje energije nastale prilikom regenerativnog kočenja vlakova podzemne željeznice.

Do tada se u Beču energija nastala prilikom kočenja koristila za pokretanje drugih vlakova, no problem je nastajao ako u trenutku kočenja u blizini nije bilo niti jednog drugog vozila. Energija se u tom slučaju naime pretvarala u toplinu i na taj način gubila.

Postrojenje koje je u sklopu pilot projekta instalirano prošle godine dobivenu istosmjernu struju pretvara u izmjeničnu, što omogućava snabdijevanje cijele postaje energijom, odnosno omogućuje rad pokretnih stepenica i dizala te rasvjete.

Rezultati provođenja pilot projekta nadmašili su očekivanja. Tijekom jednogodišnje testne faze na ovaj je način prikupljeno 1.6 GWh kočione energije, što predstavlja godišnju potrošnju 360 kućanstava i poduzeću donosi uštedu od 100 000 eura.

Boljim korištenjem energije kočenja Wiener Linien ne nastoje smanjiti samo količinu energije koja se trenutno nabavlja od drugih dobavljača nego i emisije CO2.

Cjelokupni pilot projekt trajao je tri godine, a u narednom je razdoblju planirana ugradnja novih postrojenja na pet dodatnih postaja bečke podzemne željeznice.

Komentiraj