Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina rekao je u ponedjeljak da se nada da će Europska komisija odobriti izdavanje državnog jamstva za zaduženje Uljanika i da to očekuje danas ili sutra, ali da Vlada, čak i ako Bruxelles ne da suglasnost, mora izdati jamstvo inače će odigrati ulogu Poncija Pilata u gašenju hrvatske briodogradnje.

Vlada je 11. siječnja ovlastila Ministarstvo financija da u ime Republike Hrvatske izda državno jamstvo od 96 milijuna eura u korist Hrvatske poštanske banke ili drugih poslovnih banaka za kreditno zaduženje Uljanik Brodogradilišta radi provedbe sanacije i financijske konsolidacije, koje će postati aktivno tek po odobrenju Europske komisije.

Komadina je rekao da se nada da će u Bruxellesu odobriti jamstvo jer su svjesni situacije. Rekao je da se, prema podacima kojima raspolaže, jamstvo očekuje danas ili sutra, ali uz određene uvjete: jamstvo se ne može koristiti za 3. maj jer je obavljeno restrukturiranje, koje mora biti uspješno kao uvjet prihvaćanja plana restrukturiranja Uljanika; jamstvo ne može biti ni za Uljanik Grupu, nego za Brodogradilište Uljanik.

Onima koji “špekuliraju  treba li uopće spašavati privatno brodogradilište” poručio je da zadnju šansu treba iskoristiti te u sljedećih šest mjeseci usvojiti plan restrukturiranja. 3. maj se u Rijeci nema gdje izmjestiti, očekuje da se dio prostora Uljanika pranamjeni za brodograđevno-servisne i turističke djelatnosti i na taj prostor uvede strateški partner. Tako će, ako sve uspješno prođe, 3. maj i dalje graditi brodove, a opremanje brodova bi se se eventualo radilo u Uljaniku, rekao je Kmadina na redovnoj tjednoj konferenciji za novinare župana.

Županija nije nadležna za tu tematiku, ali opstojnost brodogradnje na sjevernom Jadranu, u Rijeci i u Puli, od vitalnog interesa s aspekta regionalnog gospodarstva i zaposlenosti ljudi, rekao je.

Primorsko-goranski župan govorio je i o Zračnoj luci Rijeka, čiji je Županija suvlasnik. rekao je da je prošli tjedan održan sastanak s Croatia Airlinesom kako bi se vidjele mogućnosti povećanja prometa s riječkog aerodroma, prije svega za veću učestalost linije za Munchen ljeti te produljenje na zimsku liniju. Rekao je da su odgovorili da će razmotriti za zimski dio, ali da za ljeto nema aviona.

No danas je objavljeno da Croatia Airlines uvodi treću liniju za Dubrovnik i to znači da ipak imaju aviona, rekao je. “Molio bih Upravu Croatia Airlinesa da ubuduće razgovaramo s vjerodostojnim činjenicama,” poručio je.

Dodao je da Zračna luka Franjo Tuđman noću ne prima avione i pozvao resorno ministarstvo da izda uredbu o otvorenosti Zračne luke Rijeka tijekom 24 sata, da riječki aerodrom bude alternativna zračna luka u slučaju nepružanja usluga ili magle.

Na upit o crikveničkom Jadranu, u kojemu je Upravi istekao mandat, a nova nije imenovana, Komadina je rekao da se očito radi “o usuglašavanju, tj. o neusuglašavanju oko kadrova i imena”. Uprava Jadrana je korektno odradila posao, Jadran je uporište razvoja, radi cijelu godinu, a ljudi primaju plaće, istaknuo je.

Komentiraj