Novi model naplate odvoza smeća, elektronička evidencija pražnjenja spremnika, barkodovi na kantama za otpad, kazne za nerazvrstavanje otpada… Sve su to novosti koje predviđa Sustav gospodarenja otpadom u Zagrebu sukladno Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom u RH. Uredba je, podsjetimo, stupila na snagu 1. studenoga i lokanoj samoupravi dano je tri mjeseca da se prilagodi, odnosno da donese odluku kako će otpad prikupljati i naplaćivati, analizira tportal.

Zbog toga će zagrebačka Skupština 20. studenoga održati tematsku sjednicu vezanu uz otpad, a iz dokumenta koji je iz Grada upućen zastupnicima razvidno je da Zagrebu u ovom trenutku nedostaje 7.927 kanti za miješani komunalni otpad, 56 tisuća kanti i pet tisuća kontejnera za papir i karton te 5.167 zvona za staklo, plastiku i papir.

Najlošija situacija je s posudama i spremnicima za biootpad, kojih, da bi se sve uskladilo s Uredbom nedostaje čak 118.137. Ukupno, trenutačno nedostaje 197 tisuća posuda i spremnika, a u 2018. godini planira se nabava 125 tisuća komada potonjih.

Da bi se sav otpad mogao i odvoziti, Čistoći će, u kojoj je prosječna starost kamiona za odvoz smeća 13,5 godina, trebati niz različitih vozila. Tako ih je u 2016. nabavljeno 83,  ove godine 67, a dogodine je planirana nabava njih još 82. Samo za vozila u tri godine potrošeno je, odnosno planirano je potrošiti 195 milijuna kuna.

Kako će stvari funkcionirati u praksi, tek treba vidjeti, ali je iz dokumenta jasno da građane čeka novi model naplate odvoza smeća. To može biti putem elektroničke evidencije broja pražnjenja spremnika ugrađenih na kamionima za odvoz smeća, ručnim čitačem putem barkoda ili na neki treći način.

Koji će model biti odabran, dokument o kojem će se raspravljati na Skupštini ne predviđa, kao što u njemu nije navedeno ni to kolike bi mogle biti kazne za one koji ne budu razvrstavali otpad. No, kako uredba Vlade predviđa mogućnost kažnjavanja nesavjesnih građana, nema sumnje da će ono biti implementirano u cjenik i opće uvjete poslovanja.

Uza sve spomenuto, predviđa se uspostava novog informacijskog sustavapomoću kojeg će građani moći vidjeti koliko je otpada preuzeto, preko njega će im se fakturirati računi, ali preko njega trebali bi moći uložiti i prigovore i žalbe.

Komentiraj