Jedan od hitnih problema koji čeka novog premijera, poručio je Tihomiru Oreškoviću ministar financija Boris Lalovac, jest model refinaciranja kredita Hrvatskih autocesta. Ukupno kreditno zaduženje Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka – Zagreb u ovom trenutku iznosi 4,2 milijarde eura, odnosno 32,3 milijarde kuna. Riječ je o glavnici kredita, bez kamata. Od toga 3,3 milijarde eura iznosi kreditno zaduženje HAC-a, a preostalih milijardu eura kreditni je dug ARZ-a. Ove godine HAC mora vratiti 575 milijuna eura, a ARZ 90 milijuna eura, ukupno 5,1 milijardu kuna, piše portal Jutarnji.

Prvu uplata Hrvatskih autocesta mora biti već u ožujku. Kako bi HAC-u omogućili ovogodišnju isplatu duga, Vlada je prošlog mjeseca pokrenula postupak za sklapanje ugovora o jamstvu između države i Europske banke za obnovu i razvoj za finaciranje projekta restrukturiranja HAC-a u ukupnom iznosu od 250 milijuna eura. Od toga je 200 milijuna eura namijenjeno za otplatu kredita, a preostalih 50 provedbi javne ponude dionica HAC ONC-a.

Vlada će, osim ovog kredita, tijekom godine morati dogovoriti još jedan kreditni aranžman kako bi pokrilli cjelokupnu ovogodišnju tranšu kredita.

Prema riječima nekoliko sugovornika Jutarnjeg, jedini financijski model za spas državnih financija jest davanje autocesta u koncesiju ili privatizacija HAC ONC-a, tvrtke za upravljanje autocestama.

 

Druga mogućnost rješavanja kreditnog zaduženja HAC-a i ARZ-a je privatizacija HAC ONC-a kroz javnu ponudu dionica. Procjene su da bi se na taj način prikupilo oko 1,5 milijardi eura koji bi se iskoristili za vraćanje najproblematičnijih kredita. Vlada je donijela Zakon o IPO-u, a EBRD je pristao da projekt privatizacije kreditira sa 50 milijuna eura. Vlada navodno mora do kraja ožujka odlučiti hoće li ići u taj proces i donijeti odluku o podizanju kredita.

Komentiraj

FOTO:FaH
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.