Aplikaciju za brendiranje tipkovnica osmislio je Marin Erceg koji se prije tri godine dosjetio da bi se znakovi i emotikoni mogli ucrtati na tipkovnici koja bi mogla biti u bojama najdražeg sportskog kluba, pjevača, političara ili stranke. Trenutačno ima ugovore s mnogima, a planira i nove

Izzy je aplikacija za brendiranje tipkovnica koju je osmislio Marin Erceg, magistar ekonomskih znanosti iz Splita. U potrazi na načinom ubrzanja tipkanja na tipkovnici pametnog mobitela, još se prije tri godine dosjetio kako bi bilo zgodno da se znakovi i emotikoni mogu ucrtati na samoj tipkovnici koja bi mogla biti u bojama najdražeg sportskog kluba, pjevača, političara ili stranke. Erceg je za tu ideju uspio zainteresirati investitore koji su mu omogućili da projekt razvije, pa je trenutačno u fazi u kojoj se nada proboju na svjetsku tržište aplikacija.

Pokušava se izboriti za svoju udio u budžetima globalnih oglašivača kojima će nuditi oglasni prostor na brendiranim tipkovnicama. On smatra da je otkrio dosad nekorištenu nišu za prodaju oglasnog prostora, čiji su potencijali izuzetni. Za Nacional je otkrio kako je kratkom vremenu svoju ideju pretvorio u uspješnu tvrtku.

  • ‘PRVU INVESTICIJU od 50.000 eura dobio sam prije gotovo dvije godine od tvrtke Jadran kapital. Nakon toga započeli smo programiranje. A sad je investitor uložio još novca’, kaže Erceg

“PRVU INVESTICIJU OD 50.000 EURA dobio sam prije gotovo dvije godine od tvrtke Jadran kapital. Nakon toga započeli smo programiranje. Angažirali smo vanjske programere iz tvrtki Limun Studio i Pet Minuta te napravili aplikaciju koja se može besplatno ‘skinuti’ na Apple i Play Storeu, a instalira se na pametni mobitel za nekoliko sekundi”, kazao je Erceg i objasnio da u aplikaciji Izzy postoji 60-ak shortcutova. “Ukupno 21 emotikon i simboli koji se najčešće koriste mogu se zapravo dobiti laganim ucrtavanjem na glavnom ekranu. Za sve simbole postoji uputa kako ih ucrtati. To se prilično jednostavno može učiniti. Želimo li, primjerice, dobiti emotikon vraga nacrtat ćemo rogove, a za anđela ćemo ucrtati aureolu”, napomenuo je Erceg. Potom je uočio da se ljudi u kratkom vremenu navikavaju na pojednostavljenu tipkovnicu na svojem mobitelu te se dosjetio kako zadržati korisnike – brendirao ju je.

U veljači ove godine javnosti je predstavljena prva brendirana aplikacija za navijače nogometnog kluba Hajduk, s kojim imaju ekskluzivni jednoipolgodišnji ugovor. Prvi dan pokretanja ‘’skinulo’’ ju je, kaže, oko 11.000 ljudi. Poslije toga, prilično su jednostavno ugovarali poslove suradnje. Drugi ugovor su potpisali s beogradskom Crvenom zvezdom, treći s nogometnim klubom Sarajevo, a nadaju se da će ga na proljeće potpisati i s Dinamom. “Pokazalo se da su nogometni navijači najstrastveniji i najmotiviraniji za aplikaciju. Hajduk sada ima ukupno 30.000 skidanja, Crvena zvezda 35.000, a Sarajevo 10.000. Uvidjevši to da prilično lako dobivamo ugovore, investitor je odlučio uložiti još novca”, rekao je Erceg i naglasio da Izzy koriste i drugi sportski klubovi, poput hokejaškog kluba Medveščak, a postigli su dogovor i s košarkaškim klubom Cedevita. Izzy aplikaciju koriste i poznati hrvatski glazbenici i bendovi kao što su Massimo, Crvena jabuka, Nina Badrić, Marko Perković Thompson, Oliver Dragojević, Gibonni, 2Cellos i Gus G, gitarist slavnog Ozzyja Osbournea te heavy metal grupa Kamelot s Floride.

PROTEKLOG TJEDNA APLIKACIJU su počeli upotrebljavati i članovi stranaka Most i HNS, a demo verzija spremna je i za HDZ. “Tipkovnica osim osebujnog vizualnog identiteta i shortcutova, vodi korisnika na internetske stranice, Facebook, Twitter, Instagram te ostale sadržaje na internetu koje ugovorna strana poželi. Može imati osam linkova. Veliku su nam podršku dali Most i HNS. Njima se posebno svidjelo to što smo hrvatska startup tvrtka”, objasnio je Erceg. U tvrtki su osmislili i tipkovnicu za poznate svjetske političare, turskog predsjednika Tayyipa Erdogana i američku kandidatkinju za predsjednicu Hillary Clinton. “Kako je Hillary Clinton javna osoba, za razvijanje tipkovnice nije nam trebalo njezino dopuštenje. Verzija s logom kampanje već je na Apple i Play Storeu, ali nam sada treba promocija. Namjeravamo kontaktirati njen izborni stožer”, kazao je Erceg i dodao da je Izzy jedina aplikacija u svijetu koja radi tipkovnice za političare.

  • ’21 EMOTIKON i simboli koji se najčešće koriste mogu se dobiti laganim ucrtavanjem na ekranu. Želimo li dobiti emotikon vraga nacrtat ćemo rogove, a za anđela aureolu’

Tvrtka Aspida osnovana je u prosincu 2014., a od siječnja ove godine smještena je u zagrebačkoj Radničkoj cesti i ima sedam zaposlenih. Uz Ercega koji pronalazi partnere, Saša Stanković operativno vodi biznis, Borna Koružnjak i Siniša Vuković programiraju, Bojan Hergešić i Emil Čupić su dizajneri, a za marketing je zadužena Monika Žoljom Šore.

“TREBA NAM JOŠ I SENIOR PROGRAMER za iOS Android te jedan web programer. Tako bismo imali kompletan team koji bi mogao poduprijeti naše želje da postanemo globalna tvrtka”, napomenuo je Erceg koji trenutačno radi na tome da dobije što je više moguće partnera u svijetu.

“Tipkovnica je najkorištenija aplikacija na najkorištenijem uređaju današnjice. Svaki dan ju koristi 2 milijarde ljudi od 50 do 100 puta dnevno. Tu se nalazi ogromni marketinški potencijal koji nije iskorišten, a naši investitori su to uvidjeli”, rekao je Erceg i na kraju napomenuo da je za uspjeh u ICT biznisu važno imati dobru ideju, biti uporan i ciljati na globalno tržište.

Komentiraj

FOTO:Nacional
PODIJELI
Komunikologinja s višegodišnjim iskustvom u medijima - tisak, web i televizija. Ambiciozna, radoznala, komunikativa. Zaljubljena u život i u ljudske priče. Društveno angažirane,istraživačke teme posebno su mi područje interesa.