Putem 25 osebujnih, autorskih vizualnih priča, izložba “Transkripcije baštine u suvremenoj keramici”, koja se otvara u utorak u Galeriji ULUPUH, prikazuje kako umjetnici danas pristupaju važnoj temi baštine.
Tom se izložbom Sekcija za keramiku, staklo i porculan ULUPUH-a pridružuje kreativcima koji se osviješteno, društveno-aktivno, inovativno i kreativno skrbe o očuvanju baštine, napominje se u najavi Galerije ULUPUH.
Kustosica izložbe Višnja Slavica Gabout kaže kako je baština, kao izuzetno važan segment kulturnog bogatstva, keramičarima bio zahtjevna, ali inspirativna koncepcijska podloga za najnovije izdanje ULUPUH-ove tematski strukturirane bijenalne izložbe suvremene keramike.
Ocijenila je kako je izložba ove godine pokazala niz inventivnih vizualnih prijepisa motiva iz baštine s područja priča, tekstova, pojmova, simbola.
Po njezinim riječima, pojam transkripcija se u kontekstu izložbe odnosi na slobodni autorski prijepis ili prijenos dijela hrvatske kulturne baštine u medij suvremene keramike, na “zaranjanje u prebogatu riznicu naše, ali i opće, materijalne i nematerijalne kulturne baštine i prevođenje odabranih motiva na vizualni jezik suvremene umjetnosti”.
“Pritom to prevođenje nije tek puko prepisivanje i repliciranje, nego je u keramičara nadahnuto i osmišljeno. Jer istinski umjetnik nikad ne imitira, nego inventivno-stvaralački prodire u suštinu i postojećim sedimentima dodaje novi diskurs”, dodala je.
U Galeriji ULUPUH izlažu Vedrana Balković, Lidia Boševski, Željka Bračko, Smiljana Brezovec Meštrić, Ivančica Cvitić Znidarčić, Nadica Eichhorn, Nataša Kabalin, Đurđica Horvat, Mladen Ivančić, Pamela Ivanković, Željka Korbar, Marta Milunić, Orjenka Mirjan, Karel Pavlinc, Marta Pavlinc, Danijela Pičuljan, Zdenka Pozaić, Dijana Rajković, Boris Roce, Liljana Smodlaka, Sanja Stani, Marija Stojanović, Ivančica Vončina te gosti iz Slovenije i Argentine, Dani Žbontari Graciela Olio.
Izložba se može razgledati do 3. listopada, a ulaz je slobodan. Nakon Zagreba, izložba će se 7. listopada otvorena u Ljubljani, u okviru Međunarodnog trijenala keramike UNICUM.
Komentari