Nakon devet godina poslovanja u Hrvatskoj Cammeo grupa svoje taksi poslovanje odlučila je proširiti i izvan granica Hrvatske. Direktor Vladimir Minovski u razgovoru za Nacional otkrio je da će za 30-ak dana tvrtka početi poslovati u Ljubljani, a nakon toga i u još četiri slovenska grada. Prvi je to snažniji iskorak Cammeo grupe na taksi tržište susjednih i obližnjih zemalja, jer nakon ulaska na slovensko tržište u Cammeu planiraju i tržišni prodor u Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji te Bosni i Hercegovini. Osim o širenju franšize Cammeo grupe Minovski govori i o uspjehu sustava Taxi Navigator, koji je u cijelosti samostalan proizvod Cammea, a za nj su interes pokazali i mnogi europski i svjetski taksisti.

  • Direktor Cammeo grupe Vladimir Minovski za Nacional otkriva poslovne planove tvrtke koja će uskoro krenuti s franšiznim poslovanjem u Sloveniji
  • Minovski širenje planira prenijeti i na ostale države u regiji.

NACIONAL: Nakon što se proširila Hrvatskom, Cammeo grupa širi poslovanje i u Sloveniju. Zašto?

Nakon što su proteklih godinu dana naši zaposlenici, a sada franšizoprimci, u Rijeci, Osijeku i Varaždinu testirali tržište, a u Šibeniku razvili suradnju s tamošnjim taksistima, odlučili smo proširiti poslovanje na Sloveniju. Franšizni je sustav pun pogodak jer nam je bitno olakšao poslovanje, a ujedno je bitno poboljšao uslugu pa ima i više vožnji. Budući da se na hrvatskom tržištu još uvijek stvara navika vožnje taksijem, logično je da nam sljedeći korak bude širenje na susjedna tržišta. Obavili smo iscrpno istraživanje tržišta i odlučili da Slovenija bude prva zemlja na koju ćemo proširiti svoj franšizni lanac, jer na potencijalnih 2000 franšiznih vozila vidimo svoju veliku priliku.

NACIONAL: U koliko slovenskih gradova kanite pokrenuti franšizu?

Isprva u pet: u Ljubljani, Mariboru, Celju, Kopru i Kranju. Plan nam je da u tih pet gradova okupimo što više taksista koji će biti pod brendom Cammeo. Prvi će korak biti da slovenski taksisti sa svojim vozilima uđu u naš franšizni model pa će dobiti tablet, SIM karticu, tarifni model i sve ostalo što je potrebno da nesmetano funkcioniraju. Drugi je korak da svi budu unificirani i u bliskoj budućnosti svi imaju ista vozila, koja će biti ekonomičnija. Svakim potezom nastojimo da naši partneri budu djelotvorniji, da više zarade i naposljetku budu zadovoljniji.

NACIONAL: Kada ondje počinjete raditi i koliko će Cammeo imati taksista u Sloveniji?

Tragamo za prostorom i u tijeku je edukacija ljudi koji bi trebali biti kontrolori i voditelji našim franšizerima. U idućih 30 dana kanimo pokrenuti cijeli posao u Ljubljani, a vrlo brzo i u Mariboru. Uoči ulaska na slovensko tržište proveli smo opsežno istraživanje i od 800 taksista, koliko ih ima u Ljubljani, razgovarali smo s njih stotinjak. Kad su vidjeli naš sustav rada, bili su vrlo zadovoljni pa je većina poželjela da se priključi našem franšiznom modelu. Ne mogu reći točan broj, ali bez 100-150 početnih vozila ne bismo ni pokretali posao u Ljubljani.

NACIONAL: Nakon Slovenije širit ćete se i u druge susjedne i obližnje zemlje?

Već smo otvorili tvrtku i call centar u Srbiji. Cijeli naš franšizni model temelji se na sustavu Taxi navigator, koji uspješno prodajemo u regiji, ali i u cijelom svijetu. Zbog njega smo se pozicionirali kao najkompletniji taksi sustav za cjelokupno poslovanje i trenutačno 15-ak tvrtki i više od 1000 vozila radi na tom sustavu. U Srbiji se polako priprema pilot-projekt u dva-tri manja grada, a konačni nam je cilj u Srbiji, naravno, Beograd i udjel na tržištu od čak 12.000 taksija, šest puta više nego u cijeloj Hrvatskoj.

NACIONAL: Spomenuli ste Taxi Navigator. Koliko vam je taj sustav značajan za proboj na tržištu i što od tog sustava očekujete?

Taxi Navigator naš je najvažniji proizvod koji su u cijelosti razvili djelatnici Cammeo grupe i koji je testiran u realnom okruženju. Na njegovu razvoju uz mene je radio cijeli tim vozača taksija, djelatnika pozivnog centra i tehničkog osoblja. Uložili smo puno znanja, truda i napora da stvorimo proizvod koji će po mnogočemu biti napredniji od svih dosad postojećih i koji će konkurirati sličnim proizvodima na stranim tržištima. Taxi Navigator je softverski sustav potpuno prilagođen potrebama suvremenog čovjeka, omogućava besprijekornu komunikaciju na svim razinama poslovanja: od uprave preko djelatnika u pozivnom centru i vozača do krajnjih korisnika. Nama omogućava cjelovit uvid u trenutačne aktivnosti i poslovanje, a uz pripadnu aplikaciju dostupnu na pametnim telefonima klijentima omogućava praćenje naručene vožnje, rezervaciju, okvirni izračun troškova, položaj naručenog vozila, stanje u prometu i niz drugih pogodnosti koje uvelike olakšavaju naručivanje i poboljšavaju uslugu. Taxi Navigator naš je izvozni know-how proizvod kojim želimo osvojiti tržišta na svih pet kontinenata. Sigurni smo u njegovu kvalitetu i performanse te ga smatramo ključnim za razvoj svog poslovanja.

Taxi navigator najvažniji je proizvod tvrtke koji su u cijelosti razvili djelatnici Cammeo grupe i koji je testiran u realnom okruženju FOTO: Borna Filic/PIXSELL
Taxi navigator najvažniji je proizvod tvrtke koji su u cijelosti razvili djelatnici Cammeo grupe i koji je testiran u realnom okruženju
FOTO: Borna Filic/PIXSELL

NACIONAL: Odnedavno ste, osim u Rijeci, Osijeku i Zagrebu, i u Šibeniku i Varaždinu. Planirate li ući i u druge hrvatske gradove?

Naši poslovni planovi obuhvaćaju širenje na tržište onih hrvatskih gradova gdje postoji potreba za taksi servisom koji će kvalitetom svoje usluge i pristupačnom cijenom zadovoljiti potrebe naših klijenata. Uz sve dinamičniji način života, sve skuplje gorivo i javni prijevoz, vožnja taksijem više nije luksuz, nego potreba. U Cammeu smo to prepoznali i optimizacijom poslovanja zadržali status najpovoljnijeg taksi prijevoznika u državi. U Hrvatskoj u mnogim gradovima nedostaje kvalitetan taksi prijevoznik koji će udovoljiti ne samo potrebama lokalnog stanovništva, nego i sve brojnijih turista. Neizostavan je element svake turističke ponude svakako i taksi služba koja udovoljava visokim kriterijima turista u Hrvatskoj. Cilj nam je proširiti se u gradove na Jadranu, ali i neke u unutrašnjosti, poput Karlovca i Slavonskoga Broda. Imamo dovoljno znanja, volje i mogućnosti da postanemo lider na tržištu u svim gradovima, ali ne želimo na silu ulaziti u neke gradove pa smo nakon pregovora privremeno odustali od Zadra i Splita, jer želimo od početka postaviti stvari na zdrave, sigurne temelje.

NACIONAL: Što točno obuhvaća franšizno poslovanje i koje su njegove pogodnosti?

Franšiza Taxi Cammeo inovativan je poslovni model koji svim postojećim i potencijalnim taksistima omogućava priključivanje na mrežu Cammeo grupe. Tko god ima dovoljno znanja i želje i prihvaća naše visoke standarde poslovanja, može postati naš partner. Nositelji franšize imaju našu podršku u apsolutno svim segmentima poslovanja. Brend Taxi Cammeo nudi im svu našu opremu i resurse, prije svega, naše znanje u upravljanju taksi servisom. U svakom smo im trenutku na raspolaganju, a imaju pravo i na svu logističku, marketinšku i tehničku potporu Cammeo grupe. U tome im je neophodna i usluga našeg pozivnog centra i naprednog softverskog sistema Taxi Navigator koji omogućava besprijekornu komunikaciju na svim razinama upravljanja. Partneri u projektu franšize Taxi Cammeo samostalno upravljaju svojom tvrtkom i radnim vremenom, mogu zapošljavati i dodatne osobe i ostvariti dodatni profit. Franšiza Cammeo važna je za širenje poslovanja, a nezaposlenima izvrsna prilika za samozapošljavanje i pokretanje vlastitog biznisa. Vlasnici licence posluju tako da Cammeu plaćaju unaprijed dogovoreni mjesečni paušal.

NACIONAL: Hrvatsko je gospodarstvo izloženo snažnim udarima financijske krize. Kako ona utječe na poslovanje Cammeo grupe?

Cammeo grupa postoji već devet godina: suočavali smo se s brojnim usponima i padovima u poslovanju. Vjerujem da manje-više sve tvrtke u Hrvatskoj imaju sličnih problema, ali je pitanje koliko je tko spreman riskirati i uhvatiti se u koštac s poslovnim izazovima. Kad smo se odlučili za iskorak u poslovanju i ući na tržište glavnoga grada, dočekani smo kao neprijatelji, a pokrenuli smo liberalizaciju taksi tržišta., potaknuli stvaranje kulture vožnje taksijem i na to sam posebno ponosan. Pridonijeli smo povećanju potražnje za taksi uslugama i smanjenju previsokih i nerealnih cijena. Dokazali smo da i uz nižu cijenu možemo očuvati kvalitetu i opstati na tržištu. Uspjeli smo ući i na tržišta drugih gradova. Uz mnogo truda i napora naše uprave, ali i djelatnika, naravno, uspjeli smo maksimalno poboljšati poslovanje uvevši razne inovacije, zahvaljujući kojima i postižemo željene i dobre rezultate. Jedna je od tih inovacija i franšiza Taxi Cammea. Gospodarska situacija u zemlji je teška i svjesni smo da ćemo samo uz ulaganje u razvoj kvalitete usluge moći zadržati željenu tržišnu poziciju i proširiti svoje poslovanje na druga tržišta.

NACIONAL: Utječe li loša ekonomska situacija i na veći broj taksista koji voze ilegalno, bez dozvola?

Ne bavimo se toliko konkurencijom, ali sigurno je da takvih ima i da oni utječu i na poslovanje Cammea. U Zagrebu se pojavilo dvjestotinjak taksista koji uglavnom voze kad je loše vrijeme i vikendom, oni stvaraju lošu sliku o cijeloj branši. Naplaćuju dvostruko, bez računa, a građani se nemaju komu žaliti i nitko ih ne može pronaći. Optimalno je rješenje, koje već postoji u drugim državama, da se uvedu registarske tablice na kojima piše TX pa bi potrošači znali koji su taksisti ilegalni.

NACIONAL: Kakva je situacija danas u Zagrebu, imate li još problema s Radio Taxi Zagrebom?

Nakon problema u prve dvije godine, napada na naše vozače i pokušaja da nas na sve načine konkurenti izbace s tržišta, sad se situacija smirila i više nema nikakvih problema. Konkurencija se pomirila s tim da se samo nižim cijenama i višim standardom može postići uspjeh u poslovanju, uz stvaranje navike građana se služe taksijem. Mi u Zagrebu, za razliku od, primjerice, Beograda, još uvijek nemamo razvijenu tu naviku. Cijena taksija u Beogradu ista je kao u Zagrebu, a standard je ipak poprilično veći u Zagrebu, ali Beograđani se ipak puno više voze taksijem nego Zagrepčani. Tu naviku počeli smo razvijati mi kad smo ušli na tržište i to su napokon shvatili i naši konkurenti, koji sad zarađuju puno više nego prije 5-6 godina.

NACIONAL: Kakva je vaša vizija Cammeo grupe u idućih nekoliko godina?

U Hrvatskoj i susjednim i obližnjim zemljama ima više od 50.000 taksija i naš je cilj pod franšizom imati oko 10 posto tog tržišta i barem još deset posto pod sustavom Taxi Navigatora. Neke tvrtke koje imaju veći broj vozila vjerojatno neće htjeti ući u našu franšizu, ali to ne mora značiti da se ne mogu služiti Taksi Navigatorom. Svojim ćemo modelom stvoriti jaku franšiznu mrežu, od koje će i naši korisnici imati velike koristi, jer će u raznim zemljama moći naručivati i plaćati taksi pomoću iste aplikacije. Zbog svega toga vjerujem da će Cammeo uskoro postati regionalnim liderom u taksi poslovanju, a sljedeći je korak da svoj poslovni model promoviramo i izvan neposrednog i šireg susjedstva, u drugim europskim i svjetskim državama. Ne vidim zašto se naša franšiza ubuduće ne bi proširila i na Mađarsku, Bugarsku i Rumunjsku.

 

Komentiraj

FOTO:Josip Regović//Borna Filic/PIXSELL
PODIJELI
Rođen u Zagrebu 21. kolovoza 1978., novinarstvom se bavim od 2000. godine kada sam počeo pisati za sportski web portal Sportnet.hr. Nakon nekoliko godina u sportskom novinarstvu, 2009. godine prvi put dolazim u redakciju tjednika Nacional gdje radim na portalu www.nacional.hr, a povremeno pišem i za tiskano izdanje Nacionala. Sredinom 2011. s nekoliko drugih novinara Nacionala prelazim u tjednik Aktual, a od ožujka 2013. do lipnja 2014. bio sam zamjenik glavnog urednika poslovne dnevne novine Business.hr. U prosincu 2014. vraćam se u Nacional gdje pišem o aktualnim političkim i gospodarskim temama.